נתוני המכירות של שנת 2019 מזכירים את אשתקד: ארבעה מותגים חולשים על חצי מהענף • האם 2020 תיראה אותו הדבר (לא בטוח), איך יושפע הענף מהגירעון, ולמה לא צריך להתרגש יותר מדי מהרכב החשמלי?
הגרסה ההיברידית-נטענת של סדרה 3 החדשה של ב.מ.וו היא מכונית ספורט-סדאן מהנה ועתירת ביצועים ואבזור, שנהנית מהטבת מס בריאה ומפוטנציאל להוצאות שוטפות אפסיות • אבל היא לא אתלטית כבעבר ותצטרך לשרוד התייקרות קרובה
אפשר להניח שהשקת הדור המחודש של הנירו בישראל בעיתוי הנוכחי הוא צירוף מקרים, אם כי ללא ספק צירוף מקרים מבורך מבחינת היבואן
חלק מהסיבות לשינויים הן פנימיות, כמו פגיעה בשוק ההיברידיות כתוצאה מעדכון המס הירוק, וחלקן נובעות מתהליכים גלובליים בשוק • מה שלא משתנה הוא החיבה של הישראלים לג'יפונים שלהם
הקטנת הטבת המס על ההיברידיות תפגע בפלח השוק שלהן בשנה הבאה, וגם החשמליות על הכוונת • מי שולט במדיניות הרכב הסביבתית בממשלה, מדוע גם הפערים במיסוי לא יהפכו רכישה של רכב ירוק לכדאית, ואיך זינוק אפשרי של מחירי הנפט לא ישנה את התמונה
ענקיות הרכב פולקסווגן וג'נרל מוטורס החליטו לנטוש את המגרש ההיברידי בשוק האמריקאי ולרכז את השקעותיהן בכלי רכב חשמליים לגמרי • לעומת זאת, טויוטה ופורד, שעובדות על כלי רכב חשמליים, ממשיכות להרחיב גם את היצע הדגמים ההיברידיים בארה"ב • בינתיים כולן מפסידות על רכבי החשמל שהן מוכרות
המחצית הראשונה של 2019 תיזכר כתקופה שבה האוצר יצא ל"דיג מסים" בשוק הרכב הישראלי והמריץ את המכירות באמצעות רגולציה - אבל זו רק ההתחלה • לשוק המקומי ממתינות טלטלות רבות כתוצאה מהרגולציות הסביבתיות והבטיחותיות שאימץ לאחרונה האיחוד האירופי
לצד העלאת מס הקנייה על מכוניות חשמליות והיברידיות, כחלון חתם גם על הצו להטלת בלו על חומרי בעירה • שני הצעדים ייכנסו לתוקף בתחילת 2020 והם אמורים להכניס יחדיו למדינה סכום של כמיליארד שקל לשנה
אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, בינואר הקרוב יעלה המיסוי על הרכבים ההיברידיים, ואיתו כמובן המחירים • מי ייפגע, כיצד יגיבו היבואנים, ומי דווקא עשוי להרוויח? • בצד של האוצר, התוצאה עשויה להיות עודף ביקושים לפני ההתייקרות, שיצמצם באופן מלאכותי את הגירעון בשנת 2019
הצעד צפוי להיכלל ברשימת הגזירות שתוגש לממשלה בתחילת השבוע הבא ולהכניס לקופת המדינה 500 מיליון שקל • עוד מתוכנן קיצוץ רוחבי של 1.1 מיליארד שקל בתקציבי הפעילות של משרדי הממשלה • היקף הצעדים עומד על 3.25 מיליארד שקל ואמור להוריד את הגירעון ב-2020 ל-3.8%
הדרג המקצועי באוצר לא מחכה ליום שאחרי הבחירות, והחל לגבש שתי רפורמות אסטרטגיות שימתינו לאישורו של השר הבא • התוכנית הראשונה היא צמצום הטבות המס על הרכבים ההיברידיים כבר בינואר הקרוב, והשנייה היא הטלת מס גודש שיקוזז מאגרות הרכב
גרסת ההאצ'בק של הקורולה החדשה משלבת סגנון ונוחות יוצאת דופן למתחרותיה בפלח וכן חיסכון מרשים כיאה להיברידית של טויוטה
מאחורי השורה התחתונה האופטימית כביכול של מכירות הרכב ברבעון הראשון של 2019, מסתתרים עיוותים צרכניים ותחרותיים שהולכים ומעמיקים בשל התערבות רגולטורית בשוק • מה צופנת הקפיצה במכירות במרץ לגבי המשך השנה, איך חגגו המוסדיים על חשבון הלקוחות הפרטיים, ואיך הפכה ישראל למעצמת היברידיות גלובלית
לקסוס בחרה שלא להצטרף לרוב היצרניות האחרות, והעניקה לקרוס-אובר הקומפקטי שלה אישיות ייחודית ומובחנת • ביחד עם תא נוסעים בגימור עילי, חיסכון מרשים בדלק, מוניטין גבוה ותמחור אגרסיבי, היא פונה היישר לבטן הרכה של הגרמניות
2020 עדיין רחוקה, אבל במונחי שוק הרכב, היא נמצאת ממש מעבר לפינה • הנה הסנוניות של מה שמצפה לנו בארץ מ"החלפת הקידומת"
דגמי מיני, היברידיות, משפחתיות רבות ואף מספר דגמי קרוס-אובר קומפקטיים ייהנו מהטבה נמוכה משמעותית מזו שקיבלו עד היום • מי עוד ייהנה? האוצר, שצפוי לרשום במהלך מרץ קפיצה משמעותית בהכנסות המדינה ממסים, עפ"י הערכות בשיעור של 1.5-2.5 מיליארד שקל
טויוטהיונדאייבוא רכבמבחן דרכיםמיסוי ירוקמכונית חשמליתמסיםרכב חדשרכב סינישוק הרכב