העילה: לחברות הקטנות אין פוליסת ביטוח מפני רשלנות ומעילה באמון בשל העלייה החדה במחירי הפוליסה והירידה הניכרת בהכנסות, מנהלי תיקים רבים עלולים שלא לעמוד בדרישות
בכך בוטל פסק דין של בימ"ש השלום בחיפה, שקבע כי הפוליסה תקפה רק ממועד החיתום מאחר שבכל הפוליסות נאמר כי תוקפן הוא ה-1 לחודש, בלא קשר למועד בו נחתמה ההצעה - פסק הדין חל על כולן
התביעה, המתייחסת לפוליסות אובדן כושר עבודה של מגדל, כלל, הראל, פניקס ומנורה, אושרה בעילות של הטעיה, הפרת הסכם עם המבוטחים והפרת החובה לנהוג בתום-לב
קבוצת התובעים כוללת כ-15 אלף איש, שהחזיקו פוליסה כזו בשנים 1997-2004 ולא קיבלו בגינה תגמולי ביטוח ביהמ"ש קבע כי מנורה לא הטעתה את המבוטחים, וכי עילת התביעה הנכונה היא עשיית עושר שלא במשפט
חברות הביטוח אינן מחוייבות להציג בפני הלקוח פוליסה מלאה מראש - מה שמחייב לוודא שההבטחות הטלפוניות אכן פורטו בפוליסה
ביטוחביטוח בריאותביטוח רפואיחברות ביטוחפשרהקליפורניהרון שטייןרפורמהרשות שוק ההוןשב"ן