קמעונאות

כתבות אחרונות

 
רמי לוי / צילום: תמר מצפי

רמי לוי תוקף: "קרפור נכנסת לארץ? היא בסך-הכול נתנה זיכיון; השביתה נגד הרפורמה לא מוצדקת"

מייסד רשת הדיסקאונט מסביר כיצד ניתן להילחם בעליית המחירים ("לצרכן יש כוח עצום בידיים"), לא חושש מהמותג קרפור ("כשרשת בינלאומית באה, היא נכנסת בעצמה"), צופה במפתיע ירידת מחירים השנה ("עלויות התובלה והתשומות ירדו") ומסתייג ממחאת אנשי העסקים ("כשאתה קורא לא להשקיע בארץ, זה פוגע")

שירה ספיר וחזי שטרנליכט 07.04.2023
סניף של ג'מבו סטוק / צילום: ניצן גור
ג'מבו סטוק | בלעדי

האם רשת ג'מבו סטוק נקלעה לקשיים? ספקים: "הצ'קים חוזרים"

לגלובס נודע כי ספקי רשת הדיסקאונט מתלוננים כי צ'קים שניתנו להם חזרו • לפי ההערכות, היקף החוב עשוי להגיע לעד כ-20 מיליון שקל

שירה ספיר 06.04.2023
מנכ''לי רשתות המזון / צילום: איל יצהר, תמר מצפי, שלומי יוסף, יח''צ
ניתוח

נפילה ברווחיותן של ספקיות ורשתות המזון, ולא רק בגלל משברי שטראוס ושופרסל

שנה סוערת בענף הקמעונאות הובילה לירידה בשיעורי הרווח של החברות הציבוריות הפועלות בו • הצליחו לשמור על רווחיהן: רמי לוי, יוחננוף וביכורי שדה • את הנפילות הגדולות רשמו שטראוס, שופרסל, סנו ויינות ביתן • מצב המשק יקשה עליהן להגדיל רווחיות ב-2023

חזי שטרנליכט 04.04.2023
חנות מקס סטוק / צילום: בר - אל
ניתוח

המהפכה הקמעונאית: כך גדל חלקן של החנויות הזולות

ההשפעות המאקרו-כלכליות ואי-הוודאות הפוליטית והחברתית גורמים לשוק אופנת המיינסטרים להתכווץ, יותר מסעדות שף נסגרות, ומשקי בית רבים מחפשים להוזיל את הקניות • במקביל, נתח הפרימיום נותר קטן אך יציב • כעת מרכזי המסחר והרשתות צריכים להיערך למציאות החדשה

תמיר בן שחר 28.03.2023
יינות ביתן סניף הרצליה / צילום: איל יצהר

יינות ביתן הפסידה 109 מיליון שקל; שכר המנכ"ל - כמעט 4 מיליון שקל

מהלך רה־ארגון ברשת המזון הוביל לצניחה של 37% ברווחי בעלת השליטה, אלקטרה מוצרי צריכה, שהסתכמו אשתקד ב־103 מיליון שקל • שכרו של אורי קילשטיין ברשת - בגין חצי שנה בלבד

שירי חביב-ולדהורן ושירה ספיר 26.03.2023
החנות החדשה של JUMBO יוון בישראל / צילום: דורון סרי

10,000 מ"ר, 30,000 מוצרים: הראל ויזל פתח את החנות הראשונה של רשת JUMBO יוון

החנות הראשונה של JUMBO יוון, מותג הכלבו המוזל, נפתחה באילת בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים • עד סוף 2025 עתידות להיפתח כעשר חנויות נוספות • מנכ"ל פוקס, הראל ויזל: "מאמין שהחנות תהפוך למוקד עלייה לרגל"

שירה ספיר 23.03.2023
מותג 'פאמפרס' המיובא על ידי חברת דיפלומט / צילום: גלובס

השנה הסוערת של דיפלומט מסתיימת בירידה ברווח ובאזהרה ללקוחות

יבואנית המזון והטואליטיקה מזהירה בדוחותיה השנתיים כי תבצע העלאות מחיר נוספות במוצריה, הכוללים את חיתולי פמפרס, דגני הבוקר של קלוגס וטונה סטארקיסט • מכירות דיפלומט מהוות כ־4% משוק מוצרי הצריכה בישראל, והיא השחקנית החמישית בגודלה

שירה ספיר 22.03.2023
סניף של AM:PM / צילום: Shutterstock

לא רק בתל אביב: חנויות הנוחות תופסות תאוצה למרות יוקר המחיה

רשתות כמו AM:PM וסבן אילבן מרחיבות או עומדות להרחיב את הפריסה שלהן מחוץ לגוש דן • האם הן יגדילו את ההיצע התחרותי, או רק יחליפו את חנויות המכולת ואת המינימרקטים המקומיים? ולאיזה פלח באוכלוסייה הן בעצם פונות?

תמיר בן שחר 21.03.2023
יו''ר שופרסל, איציק אברכהן / צילום: איל יצהר

שופרסל מנקה מדפים: הרווח הנקי התאפס ב-2022

הדוחות הכספיים לשנה החולפת מלמדים על ירידה חדה ברווחיות שופרסל • הרווח הנקי השנתי של שופרסל עמד ב-2022 על מיליון שקל בלבד, לעומת רווח נקי של 393 מיליון שקל ב-2021

חזי שטרנליכט ושירה ספיר 21.03.2023
שר האוצר הצרפתי בתדרוך עיתונאים השבוע, שם הציג את התוכנית / צילום: Reuters, Hans Lucas

השיטה הצרפתית למאבק ביוקר המחיה: רשתות השיווק התנדבו להוריד מחירים

מדד המחירים בצרפת מדביק את קצב העליות של המדינות השכנות • בניסיון להיאבק במגמה שמדאיגה את התושבים, הנשיא מקרון ביקש מרשתות השיווק להיכנס תחת האלונקה ולהוריד מחירים • האחרונות נענו ובשלושת החודשים הבאים יימכרו מוצרים במחירים קבועים וזולים

אסף אוני, ברלין 07.03.2023
חנות של הול פודס מרקט בקנדה / צילום: Shutterstock
Whole Foods | בלעדי

המאבק על הסימן הרשום: האם אמזון מביאה לישראל את הול פודס מרקט?

בימים אלה מתקיים ברשות הפטנטים מאבק בין רשת המשביר, בעלת סימן המסחר 365, לבין ענקית הקמעונאות אמזון, שמעוניינת להשתמש בסימן דומה עבור רשת המזון הבריא שבבעלותה • מהדיון בין הצדדים ניתן ללמוד לא מעט על כוונותיה של אמזון להתבססות בארץ

שירה ספיר 06.03.2023
חנות של רשת Spar / צילום: Shutterstock

הסכם שופרסל־ספאר: התחרות על המדפים מתחזקת, מי ייפגע?

שיתוף־הפעולה בין רשתות המזון הישראלית וההולנדית נחתם, ובכפוף לאישור הממונה על התחרות, כבר מתגבשת האסטרטגיה השיווקית • האם נראה בקרוב קטגוריות חדשות בסניפים, אילו ספקים ישלמו מחיר, ומה יקרה למותג הפרטי?

שירה ספיר 05.03.2023
סניף של רשת Spar / צילום: Shutterstock

העסקה שתרעיד את שוק המזון? עכשיו זה רשמי - שופרסל מביאה את SPAR ההולנדית לישראל

לפי ההסכם, תוקם חברה משותפת שתוחזק ע"י שופרסל בשיעור של 19.9% וע"י עמית זאב בשיעור של 80.1%, שלה יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג SPAR וכן ליבוא ושיווק בלעדיים של מוצרי SPAR בישראל

שירה ספיר 05.03.2023
סניף שופרסל דיל בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

חוק הסדרים מרוכך: הדרך של רשתות המזון לעקוף את הממונה

הסעיף בחוק ההסדרים הנוגע לפתיחת סניפים גדולים של רשתות המזון אמור לצמצם את כוחן של השחקניות השולטות בשוק • אבל עד כמה הוא יהיה אפקטיבי אם בשנתיים האחרונות רשתות המזון נוטות יותר ויותר לפתוח דווקא סניפים קטנים במיקומים עירוניים?

שירה ספיר 27.02.2023
מוצרים בסופרמרקט / צילום: Shutterstock

רשות התחרות: ספקים גדולים לא יוכלו לסדר מוצרים על המדפים ברשתות המזון

חוק המזון קובע איסור על ספקים גדולים לסדר את מצרכיהם בחנויותיהם של קמעונאים גדולים, אך לאורך השנים נקבעו מספר "פטורי סוג" • מינואר 2024 כל סוגי הפטור יבוטלו • האם ביטול הפטור יוביל להורדת מחירים?

שירה ספיר 19.02.2023
ערן תור, מנכ''ל לגו / צילום: איל יצהר

5 התובנות המפתיעות של יבואן לגו על שיווק פיזי

לייצר אירועים שיתכתבו עם המוצר, להעסיק עובדים שמדברים בשפה של הלקוח, להקפיד על ערכים שחשובים לדור הנוכחי, לקבוע מנגנון לקבלת פידבקים ולייצר קשר אישי • ערן תור, שהחודש הפך את לגו לרשת בישראל ופותח חנות שנייה של נינטנדו, חולק 5 תובנות שיווקיות

שירה ספיר 18.02.2023

   456789101112131415161718   

   נמצאו 1016 כתבות   |   עמוד 11 מתוך 64