זאת על רקע ירידה משמעותית בפעילות באותם סניפים, כשבחברה העדיפו לנייד את כוח-האדם לטובת חנויות עמוסות ופעילות האונליין • גם היצע המוצרים בסניפים ישתנה, לאור ירידה בביקוש למוצרי קוסמטיקה ולייף סטייל ועלייה בביקוש למוצרי הפעלות לילדים
מנכ"ל רשת הפארם Be, אורי וטרמן, מספר על האתגרים בפעילות בצל הקורונה • בראיון ל"גלובס" הוא מספר על שינוי טעמי הצרכנים והפרת האיזון של המודל העסקי, ומעריך כי מי שיתרגל לקנות אונליין כבר לא יבוא לסניף • למרות הכול הוא משוכנע שיעמוד בתוצאות שהבטיח
ההנחיה החדשה הנוגעת לכל רשתות השיווק, כולל מזון ופארם, דורשת מהן לפעול "בכפוף לשמירה על מרחק של שני מטרים בין אנשים ומניעת צפיפות, כך שבכל עת לא ישהו בתוך החנות לקוחות ביחס של יותר מארבעה אנשים לכל קופה פעילה" • מנכ"ל ויקטורי: "אף אחד לא יוכל לעמוד בזה"
מנכ"ל סופר-פארם, ניצן לביא, מנהל את אחת הקמעונאיות הבודדות שזוכות לגידול במכירות במשבר הנוכחי • בראיון בלעדי ל"גלובס" הוא מספר על האתגר להפעיל 258 בתי מרקחת בשעות רגילות ומכה על חטא מחירי האלכוג'ל: "הייתה פה תקלה, כמעט חטפתי התקף לב כששמעתי על זה"
הרשת מחפשת מנועי צמיחה חדשים לאור התחרות המחריפה בענף בישראל • סופר פארם כבר החלה לגייס עובדים למיזם ותגייס מוכרים מהעולם • המודל דומה לזה של אמזון, שיותר מ-60% ממכירותיה הן של צדדים שלישיים
המהלך נועד לצמצם את ההפסדים שמסבה Be לשופרסל, מתוך כוונה לעמוד ביעד שהציב מנכ"ל הקבוצה איציק אברכהן להפוך את פעילותה לרווחית בסוף השנה הנוכחית
במסגרת זו, שופרסל תקלוט בדרך של מיזוג סטטוטורי את כל פעילותה, התחייבויותיה ונכסיה של Be ללא מתן תמורה כלשהי, וחברת Be תחוסל ללא פירוק ותימחק מרישומי רשם החברות
רשת הפארם מתרחבת לתחום המזון באמצעות תת-הרשת החדשה "Daily" • החנויות הראשונות ייפתחו ברבעון השני של 2020 במתחם הבורסה בר"ג ובעזריאלי שרונה • החנויות יהיו קטנות מהסניפים המסורתיים ויורכבו ממחלקת מזון מוכן טרי, מוצרי טואלטיקה ובית מרקחת
ספקים בתחום מוצרי הצריכה עודכנו בשבוע האחרון כי Be תאחד את רוב פעילות הסחר שלה עם שופרסל • שופרסל: "פועלת ליצירת סינרגיה מירבית בין הרשתות"
רשת סמארט פארם הייתה אמורה להיות התשובה של רשות התחרות לריכוזיות בשוק הטואלטיקה לאחר המיזוג בין שופרסל לניו-פארם • השבוע הרשת הגישה בקשת פירוק
פריינטי שימש עד לאחרונה מנהל סחר ומכירות של רשת המזון סלאח דבאח, ובעבר היה סמנכ"ל רשת שוק העיר וקודם לכן מנהל ערוץ הרשת הרביעית בסנו
מפגש ייחודי בין רמי לוי לאדם פרידלר ואוהד סנדלר הוליד שותפות ברשת הטואלטיקה "גוד פארם" שמונה כבר 18 סניפים • בראיון משותף ראשון הם מספרים על התוכנית להנפיק, על הקשיים מול הקניונים ועל החיבור בין "הילדים הטובים" מת"א לקמעונאי הוותיק מירושלים
היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים • מחזור הפעילות הנרכשת מוערך בכ-100 מיליון שקל • לצורך השותפות בין החברות הקימו השתיים חברה חדשה בשם רמדיקס
שינויים במטה, החלפת אסטרטגיה והפסדים של עשרות מיליוני שקלים - שנתיים לאחר רכישת ניו-פארם מידי המשביר לצרכן, שופרסל עדיין לא הצליחה לאזן את הרשת • מה תעשה ענקית השיווק הגדולה בישראל עם רשת הפארם שלה? • ניתוח
הריכוזיות בשוק הפארמים עולה: לאחר שרשות התחרות התנתה את מכירת ניו-פארם לשופרסל בפיצול של תשעה סניפים מהרשת, ל"גלובס" נודע כי רשת הפארמים הגדולה בישראל, סופר-פארם, משתלטת על חלקם • זאת לאחר שרשת סמארט-פארם, שהחזיקה בסניפים, הפסיקה השנה את פעילותה
ענף רשתות המזון עסוק בימים אלה בהתחמשות טכנולוגית בכל החזיתות: חוויית הלקוח בחנויות הפיזיות, ייעול השרשרת הלוגיסטית ושדרוג הפלטפורמות המקוונות וערוצי המכירה • במילים אחרות: נערכים לקראת אמזון • מי מהרשתות מחזיק במותג חזק מספיק בעיני הציבור כדי לעמוד בתחרות?
Beבג"ץחנויותסופר פארםצעצועיםקמעונאותקניוניםרגולציהרשתות שיווקשופרסל