חברת הכבלים HOT
הגישה היום בבוקר (ד') תביעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כנגד חברת בזק בינלאומי, בטענה לניסיונות פיתוי, שידול ומתן טובות הנאה לכאורה שתכליתם להביא לחשיפת מידע סודי על זהותם של לקוחות HOT בתחום האינטרנט.
כפי שדווח אתמול בלעדית ב"גלובס", HOT הגישה את התביעה על בסיס עוולות מסחריות, אך ממנה עולה כי גם הוגשה בעניין תלונה למשטרה, וככל הידוע ל- HOT החקירה עדיין מתנהלת.
HOT מבקשת מבית המשפט בשלב זה צו מניעה זמני, כדי שבזק בינלאומי תפסיק את מה שהחברה מכנה ריגול תעשייתי בלתי חוקי לכאורה, אולם ככל הנראה לא תספק בכך.
בתביעה נכתב כי, על פי מידע שהגיע אל HOT, עובדים של בזק בינלאומי נוהגים לפנות אל עובדי HOT, בהצעות למסור מידע סודי, תמורת טובות הנאה שונות. בכתב התביעה נאמר: "לאור חומרת החשדות שהתעוררו אצל HOT, כשהחל זורם אליה המידע הנ"ל, נקטה HOT בכמה מהלכי חקירה. במסגרת בדיקתה התברר, כי התמונה חמורה יותר משנדמה".
HOT טוענת כי לא מדובר בפניות נקודתיות של עובד כזה או אחר של המשיבה, אלא בפעילות שיטתית ומערכתית, מתוכננת ומנוהלת היטב, "מערך השיווק אצל המשיבה מצייד את עובדיה, באופן מוצהר ומפורש, בסוגים שונים של הטבות לחלוקה, אשר משמשות כשלמונים למי מעובדי המבקשת ונציגיה שמתפתה ומסכים לחשוף את סודותיה המסחריים", נכתב בתביעה.
מדובר בהאשמה חמורה ביותר, המקשרת את המעשים להוראות ברורות המגיעות ממנהלים בבזק בינלאומי.
עוד כותבת HOT כי חומרת הדברים והיקפם התגלו "במסגרת בדיקה סמויה שביצעה, במהלכה צולמו והוקלטו עובדים ונציגים שונים של המשיבה, בשעת מעשה". וגם: "מדהים לגלות, כי עובדיה של המשיבה פעלו באופן ישיר ובוטה, ככל הנראה מאחר שהם פעלו במסגרת הנחיות מפורשות שקיבלו מהממונים עליהם. נראה כי הדברים נעשים בצורה כל כך שיטתית ושגרתית אצל המשיבה, עד שהם כמעט ונתפסים אצלה כלגיטימיים".
בתביעה מתואר מצב בו לכאורה עובדת של בזק בינלאומי מזמינה נציג מכירות של HOT למשרדיה, "ואז באור יום ולעיני מנהלה הישיר, מתארת בפניו את 'הכללים' שהותוו לצורך שידול עובדי המבקשת לחשיפת סודותיה המסחריים, ואת 'ההטבות' מהן הוא 'יוכל לבחור', אם וכאשר 'יצטיין' ויעמוד ב'יעדים' של כמות מידע סודי שיודלף. כאמור, אירועים אלה צולמו והוקלטו במלואם", נכתב.
עוד נכתב בתביעה כי "על פי המידע שנמסר למבקשת מפי מספר עובדים ונציגים שלה, הוצע להם למכור למשיבה (באמצעות נציגיה) "לִידִים" של לקוחות חדשים כאמור, בתמורה להטבות שונות שיינתנו להם מאת המשיבה, דוגמת תלושי קנייה ברשתות שיווק, מכשירי חשמל, חופשות בצימרים וכד'".
עוד נכתב כי תופעה דומה התגלתה לפני כשנה וחצי, והיא לוותה אותה עת בהתכתבות קצרה, ככל הנראה בין מנכ"לי שתי החברות, דוד קמיניץ מ-HOT ואבי גבאי מבזק בינלאומי. בכתב התביעה נאמר: "ככל הנראה, אכן, לתקופה קצרה צומצמה או נפסקה התופעה, אך כאמור, התברר כי היא חזרה ביתר שאת ובאופן שיטתי".
בסיכום התביעה כותבים ב-HOT: "די במגוון הרחב של שיטות הפעולה שתועדו ותוארו לעיל, בהן נעשה שימוש ביחס למספר רב של עובדים ונציגים של HOT, בכדי שלא יוכל להיות ספק, מדובר בתופעה שיטתית, במדיניות של ממש אצל המשיבה (בזק בינלאומי).
"נוכח האמור לעיל ברור על פניו, כי מנהלים במשיבה ולכל הפחות מנהלי מערך השיווק וגיוס הלקוחות של המשיבה - יוזמים, מאשרים ומקדמים את המעשים החמורים הנ"ל, ולכל הפחות מודעים להם ואינם מונעים אותם. תופעה זו מלווה באמצעי תגמול המסופקים על ידי מערך השיווק של המשיבה כטובות הנאה, המיועדות לעובדי המבקשת אשר יתפתו לחשוף את ה"לידים" המבוקשים".
מבזק בינלאומי נמסר, כי "חברת HOT ממשיכה בניסיונותיה להוליך שולל את ציבור הלקוחות. אין ספק כי יש כאן ניסיון נואש לספין תקשורתי של HOT, בעיקר על רקע הפרותיה האחרונות את רישיונה כפי שנקבע על-ידי משרד התקשורת, בכל הנוגע ליחסיה עם בזק בינלאומי. מוטב כי HOT תתמקד בלשרת את לקוחותיה - ולא תחפש תירוצים לכשלונותיה המסחריים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.