התנהגות צרכנים

כתבות אחרונות

 
איך מפתחים נאמנות ומערכת יחסים ארוכה בין צרכנים ומוצרים? / צילום: Shutterstock

מותגים מנגה, מוצרים ממאדים: על מותגים "נשיים" ו"גבריים"

איך מפתחים נאמנות ומערכת יחסים ארוכה בין צרכנים ומוצרים? תמיד טוב להתחבר לצד הנשי • לא שלכם, של המותג • ניהול וקריירה

יאנה שכטרמן ואמיר גרינשטיין 20.11.2021
74% מהצרכנים מאמינים כי התרחש תיאום בין חברות להעלאת מחירים / צילום: צילומי מסך

סקר: 74% מהצרכנים מאמינים כי התרחש תיאום בין חברות להעלאת מחירים

האם הציבור מוכן לקבל בהבנה התייקרות של מוצרים ברשתות הסופרמרקטים, או שהגל הנוכחי עשוי להבשיל לחרם עליהן? • מסקר עדכני שערכה מומחית התנהגות הצרכנים, ד"ר דנה טבת מאוניברסיטת רייכמן, עולה כי 53% יעברו לקנות ברשת אחרת, במקרה שיתייקרו מחירי המוצרים ברשת שבה הם רגילים לקנות

מיכל רז-חיימוביץ' 14.11.2021
נתב''ג בזמן הקורונה. הכמיהה לטיסות היא המשך לשיא היציאות לחו''ל ב־2019 / צילום: מיכל רז חיימוביץ

70% כבר באונליין: במקינזי בדקו מה קרה להרגלי הצריכה של הישראלים בקורונה

בשנה וחצי האחרונות הישראלים אימצו הרגלי קנייה חדשים - כך עולה מסקר שערכה חברת הייעוץ מקינזי במטרה לבחון את השפעות המגפה • 30% רכשו לראשונה מותגים פרטיים של רשתות מזון, 44% ימשיכו לרכוש אונליין גם בשנים הבאות, ו-15% ייקחו הלוואה עבור מותרות

מיכל רז-חיימוביץ' 13.09.2021
הישראלים מחפשים דרכים לחסוך בעלויות בעת הקנייה / צילום: כדיה לוי

הישראלים לא ממהרים לקנות כחול-לבן, וגם לא באמת חוסכים

סקר חדש, שבוחן את הרגלי הרכישות בסופרמרקטים בישראל לעומת מדינות אירופה, מראה כי הציבור המקומי פטריוטי פחות ממה שהוא חושב • ההצהרות על העדפת מזון בריא אינן תואמות את ההוצאה בפועל על פירות וירקות • המספרים מאחורי התנהגות הצרכנים, מדור חדש

תמיר בן שחר 18.08.2021
תרמית פירמידה / צילום: Shutterstock, Gajus
הונאה | פרשנות

תשואה מובטחת? מה גורם לאנשים ליפול בפח פעם אחר פעם

מדוע כל-כך הרבה אנשים נופלים קורבן להונאות כלכליות? • "הטיית האופטימיות" היא האמונה של אנשים כי יש להם סיכוי גבוה יותר מאחרים לחוות מאורעות חיוביים וסיכוי נמוך יותר מאחרים לחוות מאורעות שליליים • והאם בכולנו טבועה אהבת הסיכון?

ד"ר ליאת הדר 18.07.2021
הצרכנים מחפשים כיום חנויות בקרבת הבית, או על מסלול הנסיעה שלהם / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הקורונה שינתה את התנהגות הצרכנים ויצרה אתגרים חדשים למותגים החיים בעולם הפיזי

יותר ויותר חברות בעולם פונות לפתרונות של אסטרטגיה דיגיטלית מבוססת מיקום במטרה להגיע לצרכנים כשהם מחוץ לבית

 

 

נתן סטולרו 27.01.2021
סמנכ"לי שיווק בוחרים את המותגים עם הנאמנים האדוקים ביותר / אילוסטרציה: ורד שדמי שלמה, גלובס

הכלכלן שבדק: למה האנושות חיה סביב מותגים?

חשבתם פעם בשביל מה אנחנו צריכים מותגים? • מדוע חשוב לנו שהתריסים יהיו ונציאנים, השיש איטלקי והרכב גדול ובולט? • הכלכלן האמריקאי בן המאה ה-19, טורסטן ובלן, הציג הסבר מעניין לתופעה הזו • הוא עוסק במיוחד במה שמכונה מעמד הפנאי, אבל בעצם מדבר על כולנו • האזינו

ד"ר אושי שהם-קראוס 18.01.2021
חנות גוצ'י בשדה התעופה צ'אנגי בסינגפור/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

האם הייתם קונים GUCCI ידידותי לסביבה? או אולי CHANEL שעשוי מחומרים ממוחזרים?

בעוד הצרכים שמספקים מוצרי היוקרה הם איכות, סמל סטטוס ותדמית, הרי שהמוצרים הירוקים מספקים את הצורך בשמירה על הסביבה ובעתיד טוב יותר לעולם • האם באמת ניתן לחבר ביניהם בלי לפגוע בתדמית ובאיכות של מוצר היוקרה?

ד"ר דיקלה פרץ 23.12.2020
תור בכניסה לזארה בירושלים, השבוע. אנחנו לא מנצלים נכון את המרחב / צילום: גלעד גרוסמן

עניין של זמן: האם הקורונה תשנה לנצח את העמידה בתור?

התו הסגול וההגבלות על הכנסת מבקרים לחנות, גרמו גם השבוע לתורי ענק מחוץ לבתי עסק • ואם לעמוד בתור מעולם לא היה כיף במיוחד, הרי שבתקופת הקורונה זו סכנה בריאותית של ממש • האם המציאות החדשה תאיץ שינויים שיאפשרו לנו להפסיק לבזבז את הזמן בהמתנה?

פולי טובמן 19.11.2020
תור לחנות Bגוד בביג בפרדס חנה  / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הרגלי הצריכה של הישראלים עדיין לא מחוסנים מהקורונה

לצרכנים יש צורך לקנות עכשיו, עוד יותר מתמיד. עם זאת, חוסר האמון שלהם בעתידם הכלכלי מפחית את יכולתם לממש את הרצון שלהם לקנות - מה שאינו מבשר טובות לבעלי העסקים

ד"ר ליאת הדר 16.11.2020
שוטרים מסיירים בטיילת ביפו / צילום: Oded Balilty, AP

הממשלה נכשלה בעיצוב התנהגות הציבור, אולי נצליח בגל הבא

הממשלה השקיעה אפס משאבים בעיצוב ההתנהגות של הציבור • ראשי המערכת, מרה"מ, דרך השרים ועד לבכירי משרד הבריאות, לא הבינו נקודה בסיסית ומשמעותית להמשך המאבק בקורונה • הישראלים אינם ממושמעים וללא השקעה בחינוך ועיצוב התנהגותם לא ננצח את הנגיף

פרופ' טל שביט 08.07.2020
"נכפתה עלינו תגובה למצב, ואולי הגבנו בתגובת יתר. עכשיו השאלה מה נשמר להמשך" / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

החיים בהילוך איטי: ביום שאחרי הסגר יותר ויותר אנשים מחפשים להשאיר את מרוץ החיים מאחוריהם

אנחנו שומעים יותר ויותר אנשים שאומרים ש"משהו חייב להשתנות" באורח החיים המהיר ומאמצים רעיונות של תנועות המינימליזם וההאטה • מה באמת נוכל לשמר משגרת ההסתגרות ואיך היא תשפיע על הנטייה שלנו לצריכה של חפצים וחוויות

גלי וינרב 15.05.2020
אישה בבידוד בבית מלון בטנריף / צילום: Joan Mateu, AP

דעה: הקורונה יכולה לשנות את חיינו לטובה

"מצב קורונה" הוא החיבור בין שני הדברים המלחיצים ביותר עבורנו: חוסר ודאות וחוסר יכולת לזוז לשום מקום • התוצאה היא התכנסות והסתגרות בבית - והפחתת צריכה

עדי יופה 17.03.2020
זיהום הסביבה/  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

כמה עולה תחושת צדק? 70% מהצרכנים מוכנים לשלם יותר על מוצרים "ערכיים"

מחקר חדש של חברת IBM בשיתוף פדרציית הקמעונאות האמריקאית בחן כיצד, אם בכלל, צרכנים מתעניינים בדרך שעבר המוצר שהם רוכשים, והאם הם מתחשבים בשיקולים אתיים • שליש מהצרכנים העידו כי ב-2019 הם הפסיקו לרכוש מותגים אהובים, רק כי הם כבר לא תאמו את ערכיהם

שני אשכנזי 03.02.2020
ירון מורגנשטרן / צילום: יחצ

25 מיליון ד' לסטארט-אפ הישראלי Glassbox בסבב גיוס שלישי

החברה פיתחה פלטפורמה שעוקבת אחר התנהגות הצרכנים של הלקוחות שלה בזמן אמת ומאפשרת מתן מענה לתרחישים ולצרכים שמתגלים • "אין לגלאסבוקס תקרת זכוכית מבחינה טכנולוגית", אומר מנכ"ל החברה ירון מורגנשטרן

טל שחף 04.10.2018
קניות באינטרנט / צילום: שאטרסטוק

סקר: פייסבוק היא הכלי המשפיע ביותר על החלטות צרכנים

79% מכלל הצרכנים המבצעים בדיקה ברשתות חברתיות יחפשו חוות-דעת בפייסבוק, כך עפ"י סקר שביצעה Yotpo ■ השפעת כוכבי הרכש על צרכנים נמצאת בירידה

מיכל רז-חיימוביץ' 13.03.2018

   12345   

   נמצאו 68 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 5

צרו איתנו קשר *5988