בעת איום קיומי צרכנים פונים לרכישות המעניקות תחושות שליטה, שגרה, נורמליות ושייכות • הבנת הצרכים הללו יכולה לסייע לנו להתמודד עם האתגרים, אך גם לא להיסחף בהוצאות • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
כמעט מחצית מהצרכנים מפצלים רכישות בין חנויות ורשתות כדי להוזיל את סל הקנייה, וכ־40% נכנסים גם לקרפור - כך עולה מסקר שנערך באוניברסיטת רייכמן באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all • כ־45% מהמשיבים מדווחים כי הם קונים יותר מוצרי מותג פרטי
לצרכנים יש נטייה שלילית כלפי כלים מבוססי AI, בייוחוד כשיש אלטרנטיבה אנושית • החוקרים מראים כי משתמשים במצוקה שחווים פגיעה בתחושת העצמי דווקא תופסים אותם כאטרקטיביים ומסוגלים לסייע לשיקום הביטחון • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
צרכנים נוטים לדבוק בברירת המחדל גם בתחומים משמעותיים כמו פנסיה וביטוח בריאות • אלא שהיא לא תמיד מתאימה לכולם, ואנשים מוותרים על אפשרויות אחרות טובות יותר בעבורם • החוקרים גילו כי תחושה סובייקטיבית של ידע פיננסי מעניקה לאנשים ביטחון לפעול לפי העדפותיהם
החזרת מוצרים גורמת להפסד הכנסות ניכר • האסטרטגיות המקובלות להפחתת התופעה כרוכות בעלויות למוכרים או לקונים • אבל חוקרים גילו שצרכנים מתייחסים לזיכוי אחרת מאשר לכסף מהכיס, מה שמציע הזדמנות לפתרון ששני הצדדים מרוויחים ממנו
תרגמנו את ההעדפות הצרכניות של 3,500 נשאלי הסקר שלנו ל־7 תובנות מסכמות, ובהן: הישראלים אוהבים מותגים בינלאומיים אבל לא ממהרים לאמץ מותגים חדשים. מעריכים נוסטלגיה, ביקורתיים כלפי הבנקים, וגם: מתי מותג העל מדורג נמוך ממותגי המשנה שלו?
ההתרחשויות בכלכלה העולמית והמקומית משפיעות על הצריכה בישראל במגמה מעורבת • בבחינה ענפית שערכו צ'מנסקי בן שחר ומערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי שבא עבור גלובס לחודשים מרץ עד מאי 2023, עולה כי השחקנים בשוק יידרשו לייצר אסטרטגיות שיווקיות חדשות
אחרי יותר משנה של אינפלציה גואה ו־10 העלאות ריבית, נתונים שהתפרסמו לאחרונה מלמדים כי הצרכנים מתחילים לוותר על שירותי מותרות כמו פנאי ונופש • וגם: הממשלה הקימה עוד ועדה - במה היא שונה מקודמתה?
אנשים משקפים באופן לא מודע את המאפיינים הסטריאוטיפיים של חיות המחמד שלהם • לפי סדרת ניסויים, בעלי כלבים מתלהבים ומוכנים לסיכונים ואילו בעלי חתולים מסתייגים ומעדיפים לצמצם הפסדים • התוצאות יכולות לסייע להתאים מסרים שיווקיים ואחרים
ההשפעות המאקרו-כלכליות ואי-הוודאות הפוליטית והחברתית גורמים לשוק אופנת המיינסטרים להתכווץ, יותר מסעדות שף נסגרות, ומשקי בית רבים מחפשים להוזיל את הקניות • במקביל, נתח הפרימיום נותר קטן אך יציב • כעת מרכזי המסחר והרשתות צריכים להיערך למציאות החדשה
יותר ויותר פלטפורמות סחר אלקטרוני מציעות גישה להיסטוריית מחירים מפורטת של מוצרים • חוקרים בדקו כיצד השקיפות משפיעה על ההחלטה אם לרכוש את המוצר או להמתין לירידה נוספת • מתברר כי ההחלטה לא תלויה רק בשינוי במחיר
מחקרים מראים כי כאשר אנשים מזדהים עם מותג, הם מגנים עליו מפני התקפה • צרכנים שנתקלים בביקורות שליליות על מותגים שנתפסים כרלוונטיים לזהות שלהם, מביעים נכונות גבוהה יותר לרכישה כצעד של הבעת תמיכה
מחקר חדש מגלה כי כשאנחנו מרגישים חסרי אונים, אנו נוטים לרכוש סוגים או טעמים שונים מאותו המוצר, וכך להחזיר לעצמנו את תחושת השליטה • מה קמעונאים יכולים ללמוד מכך, ומה יכולים לעשות בעלי עסקים שאין להם אפשרות להרחיב את ההיצע
בשנים האחרונות הישראלים מעבירים נתח הולך וגדל מההוצאה שלהם בסופרמרקטים לטובת בילוי במסעדות, ומייצרים שוק של 31 מיליארד שקל בשנה • אלא שעליות הריבית והאינפלציה מובילות לשינויים התנהגותיים בקרב הלקוחות ולפגיעה במעגל החיים של האכילה בחוץ
השחקנים בשוקי המסחר, קמעונאות המגורים, המשרדים והמלונאות חייבים לחשב מסלול מחדש, ולפנות באופן מותאם לדורות הצעירים • אלה ישאפו עוד פחות להיות בעלי רכוש, והמיקום לא יהיה רלוונטי עבורם כלל: הם ישתפו פעולה בכל מקום, עם כל אחד
מחצית מהציבור מוכנים לוותר על המותגים האהובים עליהם בעקבות העלאות מחירים - כך עולה מסקר שנערך בשיתוף אוניברסיטת רייכמן, באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all • שיעור דומה מצהיר כי יחליף את רשת המזון שבה הוא נוהג לערוך את קניותיו
העלאת מחיריםהפקולטהיוקר המחיהמגזין הניהול של הרווארדמותגיםמחקרסקרקמעונאותקניותקניות באינטרנט