הפקולטה

כתבות אחרונות

 
הפקולטה לניהול. איך תחברו בין העובדים שלכם לחברה האזרחית בימי מלחמה / צילום: Shutterstock

זה מה שתוכלו להרוויח משילוב של העובדים ביוזמות התנדבות אזרחיות בזמן מלחמה

ארגונים שיאפשרו ויעודדו עובדים להירתם למאמץ האזרחי במלחמה יסייעו לכולם, לעצמם, לעובדים ולחברה כולה • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

ד"ר אפרת ליאני 07.12.2023
בחזית ה-AI. על בינה מלאכותית ורגולציה / צילום: Shutterstock

מקופסאות שימורים ועד מסאז': מה אנחנו קונים בזמן מלחמה, ולמה היא גורמת לנו לצרוך יותר

בעת איום קיומי צרכנים פונים לרכישות המעניקות תחושות שליטה, שגרה, נורמליות ושייכות • הבנת הצרכים הללו יכולה לסייע לנו להתמודד עם האתגרים, אך גם לא להיסחף בהוצאות • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

פרופ׳ דנית עין-גר 18.11.2023
הפקולטה לניהול. חוסן בזמני משבר / צילום: Shutterstock

שש מיומנויות שיעזרו לכם לחסן את הארגון לימי משבר

בימים אלה מנהלים ומנהלות צריכים לתת לעובדים מענה רגשי ומקצועי ולסייע לארגון לתפקד עם כוח אדם חסר, עצוב, דואג ומתאבל • מחקרים מצאו שבאמצעות ההתנהגות שלהם הם יכולים להדביק את העובדים בחוסן • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

ד"ר רוית כהן מיתר 18.11.2023
הפקולטה לניהול. על המורכבויות השונות שמאתגרות את עולם הניהול / צילום: Shutterstock

הקורונה הולידה אתגרים בעולם הניהול. אירועי 7 באוקטובר זו כבר רמת מורכבות אחרת

מלחמת אוקטובר 2023 מכילה את כל האתגרים שזוהו בעולם עם סיום המלחמה הקרה ובמשבר הקורונה • יש כלים להתמודדות עם סביבה עמומה, שברירית ורוויית אי ודאות וחרדה ומנהלים בישראל זקוקים להם כעת • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב

פרופ' אורלי יחזקאל ושאול רון 18.11.2023
הפקולטה לניהול. מה יכול היה לעזור לנו לזהות את המתקפה של חמאס / צילום: Shutterstock

מה יכול היה לעזור לנו לזהות את המתקפה של חמאס?

האסון שישראל חווה מעורר שאלות מודיעניות ואסטרטגיות • שתי נקודות שראוי לדון בהן הן הקושי בזיהוי וביאור מדויק של אותות עמומים ומוסווים וחוסר רצון לדון בבעיה הבסיסית, שרק ממנה ניתן לגזור אסטרטגיה וטקטיקה • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב

פרופ' אבי כרמלי 19.10.2023
הפקולטה לניהול. כך תסייעו לעובדים שלכם להתמודד עם אובדן / צילום: Shutterstock

העובדים שלכם חווים אובדן? כך תסייעו להם להתמודד איתו

למרות האובדן והטראומה שכולנו חווים, רבים מן האזרחים מתבקשים לחזור ולבצע את תפקידם בעבודה • התגובות עשויות להשתנות מעובד לעובד ועל המעסיקים להכיר בכך ולתת להם את מעטפת התמיכה המתאימה • מספר המלצות לימים של מלחמה

פרופ' שרון טוקר ודר' הדר פריידין 13.10.2023
הפקולטה לניהול. לחשוב לבד / צילום: Shutterstock

מחקר מצא: כשחושבים לבד, הסיכוי ליצירת חדשנות גדל פי שניים מאשר בצוות

בעבר נטו לחשוב שחדשנות היא תולדת גאונות של אדם בודד: אדיסון המציא את הנורה, בל את הטלפון, ברנרס־לי את הבסיס לאינטרנט • אלא שמחקרים מהשנים האחרונות העלו שהדרך המיטבית להשיג יצירתיות ורעיונות היא דווקא בקבוצה, ועדיף כמה שיותר מגוונת • כעת מתברר שכמו פעם, חלק גדול מהתהליך דווקא צריך להיעשות לבד • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

ד"ר רוית כהן מיתר 05.10.2023
הפקולטה לניהול. על חשיבות הגיוון בעבודה / צילום: Shutterstock

כולם הבינו את חשיבות הגיוון בעבודה. השאלה היא איך להצליח בו

מנהלות ומנהלים כבר לא שואלים למה כדאי לעבוד בצוות עם שונות אתנית, מגדרית, גילית ועוד - אלא איך הכי כדאי לבנות צוות כזה • הנה כמה טיפים מבוססי מחקר לשיפור היכולת הזאת • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

ד"ר שושי חן ושוני לנג פנחס 03.10.2023
הפקולטה לניהול. מי המרוויחים הגדולים מהשעמום שלנו / צילום: Shutterstock

רמות השיעמום בעלייה, ואנחנו מוצאים את הנחמה בטלפונים. מי המרוויחים הגדולים מזה?

חוויית השיעמום זוכה לתשומת-לב גוברת בשנים האחרונות • לצד הסכנות שבו הוא מציג הזדמנות כרגש שיכול להניע את הצרכנים לפעולה - ויש לכך יש השלכות על האסטרטגיה השיווקית • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

צחי טיבי 13.09.2023
הפקולטה לניהול. לתמרן בין משחקי בית וחוץ / צילום: Shutterstock

לתמרן בין משחקי בית וחוץ: גם לסטארט-אפים שחושבים גלובלי מהרגע הראשון כדאי לפעול בשוק המקומי

בזירה קטנה ומרוחקת כמו ישראל, סטארט-אפים רבים חושבים מלכתחילה על השוק העולמי • אך השוק המקומי מספק הזדמנויות ללמידה והתפתחות עם יתרונות של קרבה ללקוחות, והאיזון בין השווקים טומן בחובו ערך רב • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

ד״ר מורן לזר 05.09.2023
הפקולטה לניהול. בינה מלאכותית או בני אדם / צילום: Shutterstock

בינה מלאכותית או בני אדם: מחקר גילה מה יעדיפו האנשים שחווים אובדן שליטה

לצרכנים יש נטייה שלילית כלפי כלים מבוססי AI, בייוחוד כשיש אלטרנטיבה אנושית • החוקרים מראים כי משתמשים במצוקה שחווים פגיעה בתחושת העצמי דווקא תופסים אותם כאטרקטיביים ומסוגלים לסייע לשיקום הביטחון • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

איתי לינזן, פרופ' יעל שטינהרט ופרופ' זיו כרמון 29.08.2023
הפקולטה לניהול. למה אנשים מעדיפים את ברירת המחדל / צילום: Shutterstock

למה אנשים מעדיפים את ברירת המחדל גם כשהיא פחות טובה להם, ואיך אפשר לגרום להם לבחור אחרת

צרכנים נוטים לדבוק בברירת המחדל גם בתחומים משמעותיים כמו פנסיה וביטוח בריאות • אלא שהיא לא תמיד מתאימה לכולם, ואנשים מוותרים על אפשרויות אחרות טובות יותר בעבורם • החוקרים גילו כי תחושה סובייקטיבית של ידע פיננסי מעניקה לאנשים ביטחון לפעול לפי העדפותיהם

פרופ' ליאת הדר 22.08.2023
הפקולטה לניהול. כיצד שקיפות תפעולית מגדילה את אמון הצרכנים? / צילום: Shutterstock

מבט אל מאחורי הקלעים של הארגון: כיצד שקיפות תפעולית מגדילה את אמון הצרכנים?

הטכנולוגיה ניתקה לקוחות מעולם התפעול ומסתבר שכשצרכנים לא רואים את העבודה, התפיסה היא שהושקע פחות מאמץ במתן השירות • מה, מתי ואיך לחשוף כדי לעזור ללקוחות ולעובדים להבין ולהעריך את הערך שנוצר • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב

ד"ר נועם שמיר 15.08.2023
הפקולטה לניהול. מדדי הביצועים שיעזרו לכם להבין אם מאמצי המיתוג עובדים / צילום: Shutterstock

לא מה שחשבתם: אלה מדדי הביצועים שיעזרו לכם להבין אם מאמצי המיתוג עובדים

מיתוג נכון עשוי להיות המפתח לכול, אך קשה מאוד להעריך את תוצאותיו משום שהוא משפיע בדרך כלל לטווח הארוך • מחקר גילה שדווקא מדדים פיננסיים למשל אינם יעילים מספיק לבחינת מאמצי המיתוג • אז מה כן? • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

פרופ' עופר מינץ 08.08.2023
הפקולטה לניהול. הטריק המפתיע שמסייע להפחית תכנים אלימים ברשת / צילום: Shutterstock

הטריק המפתיע שמסייע להפחית תכנים אלימים ברשת בלי לפגוע בחופש הביטוי

המאבק באלימות מילולית ברשת התמקד בסינון ומחיקת תגובות, שמעלים חשש לגבי חופש הביטוי • חוקרים גילו כי שינוי מיקום התגובות משפיע על הטון של המגיבים ומציע פתרון שמנווט בין חופש לאחריות • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

כותבי הפקולטה 01.08.2023
מתי תדמית שחצנית לא משתלמת למותג / צילום: Shutterstock

"אתם לא שווים": האם למותגים משתלם לאמץ מסרים שחצניים?

מחקר מצא: מותגים עם מסרים שחצניים נתפסים אטרקטיביים בעיני אנשים בעלי ערך עצמי גבוה, ומוכרים פחות לבעלי ביטחון עצמי ירוד • מה יכולים לעשות אנשי השיווק כדי למשוך אותם בכל זאת? • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

ד"ר נירה מוניצ'ור ופרופ' יעל שטיינהרט 25.07.2023

   12345   

   נמצאו 68 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 5