התנהגות צרכנים

כתבות אחרונות

 
מסקנות המדד

אוהבים מותגים, ועדיף שיהיו בינלאומיים

תרגמנו את ההעדפות הצרכניות של 3,500 נשאלי הסקר שלנו ל־7 תובנות מסכמות, ובהן: הישראלים אוהבים מותגים בינלאומיים אבל לא ממהרים לאמץ מותגים חדשים. מעריכים נוסטלגיה, ביקורתיים כלפי הבנקים, וגם: מתי מותג העל מדורג נמוך ממותגי המשנה שלו?

בר לביא 19.07.2023
מבצע חיסול המלאי של קסטרו בינואר האחרון / צילום: איל יצהר
קמעונאות | ניתוח

הנפגעים הגדולים מהמצב הכלכלי: ענף האופנה ומוצרי הספורט

ההתרחשויות בכלכלה העולמית והמקומית משפיעות על הצריכה בישראל במגמה מעורבת • בבחינה ענפית שערכו צ'מנסקי בן שחר ומערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי  שבא עבור גלובס לחודשים מרץ עד מאי 2023, עולה כי השחקנים בשוק יידרשו לייצר אסטרטגיות שיווקיות חדשות

תמיר בן שחר 13.06.2023
קניון שבעת הכוכבים. הרגלי הצריכה השתנו בעקבות עליית יוקר המחיה / צילום: יח''צ
יוקר המחיה | ניתוח

יוקר המחיה משנה את הרגלי הצריכה של הישראלים

אחרי יותר משנה של אינפלציה גואה ו־10 העלאות ריבית, נתונים שהתפרסמו לאחרונה מלמדים כי הצרכנים מתחילים לוותר על שירותי מותרות כמו פנאי ונופש • וגם: הממשלה הקימה עוד ועדה - במה היא שונה מקודמתה?

עידן ארץ 04.06.2023
הרווארד בגלובס. על אנשים והמאפיינים הסטריאוטיפיים של חיות המחמד שלהם / צילום: Unsplash, Tamara Bellis

מתברר שבעלי חתולים משקיעים אחרת מבעלי כלבים: אלה ההבדלים

אנשים משקפים באופן לא מודע את המאפיינים הסטריאוטיפיים של חיות המחמד שלהם • לפי סדרת ניסויים, בעלי כלבים מתלהבים ומוכנים לסיכונים ואילו בעלי חתולים מסתייגים ומעדיפים לצמצם הפסדים • התוצאות יכולות לסייע להתאים מסרים שיווקיים ואחרים

Harvard Business Review 15.04.2023
חנות מקס סטוק / צילום: בר - אל
קמעונאות | ניתוח

המהפכה הקמעונאית: כך גדל חלקן של החנויות הזולות

ההשפעות המאקרו-כלכליות ואי-הוודאות הפוליטית והחברתית גורמים לשוק אופנת המיינסטרים להתכווץ, יותר מסעדות שף נסגרות, ומשקי בית רבים מחפשים להוזיל את הקניות • במקביל, נתח הפרימיום נותר קטן אך יציב • כעת מרכזי המסחר והרשתות צריכים להיערך למציאות החדשה

תמיר בן שחר 28.03.2023
הרווארד בגלובס. כך משפיעים שינויים במחיר על החלטות הצרכנים / צילום: Unsplash, Artem Beliaikin

מתי קונים יותר, כשהמחיר בעלייה או כשהמחיר בירידה?

יותר ויותר פלטפורמות סחר אלקטרוני מציעות גישה להיסטוריית מחירים מפורטת של מוצרים • חוקרים בדקו כיצד השקיפות משפיעה על ההחלטה אם לרכוש את המוצר או להמתין לירידה נוספת • מתברר כי ההחלטה לא תלויה רק בשינוי במחיר

Harvard Business Review 18.03.2023
הרווארד בגלובס. על ביקורת שלילית והגברת מכירות / צילום: Unsplash, Miguel Urieta

כך ביקורות שליליות יכולות להגביר מכירות אפילו יותר מביקורות חיוביות

מחקרים מראים כי כאשר אנשים מזדהים עם מותג, הם מגנים עליו מפני התקפה • צרכנים שנתקלים בביקורות שליליות על מותגים שנתפסים כרלוונטיים לזהות שלהם, מביעים נכונות גבוהה יותר לרכישה כצעד של הבעת תמיכה

Harvard Business Review 26.01.2023
הרווארד בגלובס. כיצד לגוון את סל המוצרים של העסק שלך / צילום: Unsplash, Nathan Dumlao

נוהגים לקנות סוגים שונים מאותו מוצר? ייתכן שבפנים אתם מרגישים חלשים

מחקר חדש מגלה כי כשאנחנו מרגישים חסרי אונים, אנו נוטים לרכוש סוגים או טעמים שונים מאותו המוצר, וכך להחזיר לעצמנו את תחושת השליטה • מה קמעונאים יכולים ללמוד מכך, ומה יכולים לעשות בעלי עסקים שאין להם אפשרות להרחיב את ההיצע

Harvard Business Review 03.12.2022
העלייה ביוקר המחיה תחייב את המסעדנים לשנות כיוון / צילום: Shutterstock
מסעדות | ניתוח

עד מתי נשלם 750 שקל לארוחה זוגית במסעדה?

בשנים האחרונות הישראלים מעבירים נתח הולך וגדל מההוצאה שלהם בסופרמרקטים לטובת בילוי במסעדות, ומייצרים שוק של 31 מיליארד שקל בשנה • אלא שעליות הריבית והאינפלציה מובילות לשינויים התנהגותיים בקרב הלקוחות ולפגיעה במעגל החיים של האכילה בחוץ

תמיר בן שחר 25.10.2022
חלל משותף במלון קהילתי של רשת סלינה בתל אביב / צילום: ענבל מרמרי

דור ה־Z פיתח את כלכלת השיתוף. מה יעשה דור הבינה המלאכותית?

השחקנים בשוקי המסחר, קמעונאות המגורים, המשרדים והמלונאות חייבים לחשב מסלול מחדש, ולפנות באופן מותאם לדורות הצעירים • אלה ישאפו עוד פחות להיות בעלי רכוש, והמיקום לא יהיה רלוונטי עבורם כלל: הם ישתפו פעולה בכל מקום, עם כל אחד

תמיר בן שחר 16.08.2022
עמדת קרפור בתוך סניף יינות ביתן / צילום: איל יצהר

כניסת רשתות השיווק הבינלאומיות לישראל: 70% מאמינים כי המהלך יוביל להורדת מחירים

מחצית מהציבור מוכנים לוותר על המותגים האהובים עליהם בעקבות העלאות מחירים - כך עולה מסקר שנערך בשיתוף אוניברסיטת רייכמן, באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all • שיעור דומה מצהיר כי יחליף את רשת המזון שבה הוא נוהג לערוך את קניותיו

שירה ספיר 11.08.2022
המסחר בחנויות הפיזיות צפוי להצטמק / צילום: כדיה לוי
מדד המותגים 2022 | מדד המותגים

חוויה במקום מוצר: הקניונים ומרכזי המסחר מסתגלים למציאות החדשה

דור ה-Z מושך אחריו את דור ה-Y לתרבות צריכה חדשה שמעדיפה לרכוש חוויות על פני חפצים • השינוי הזה מהווה אתגר לא קטן למרכזי הקניות והחנויות • מדד המותגים 2022

תמיר בן שחר 02.08.2022
הפקולטה לניהול. מגוון רחב או עומס יתר? / צילום: Shutterstock

דוכן ריבות אחד מציע 6 אפשרויות בחירה, וזה שלידו מציע 24. מי ימשוך יותר צרכנים, ומי ימכור יותר?

איך למשוך את תשומת ליבם של צרכנים ולגרום להם לקנות, ואיפה עובר הגבול בין שפע לעומס יתר? מחקר בתחום התנהגות צרכנים מערער כמה תיאוריות קלאסיות בנושא • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב

פרופ' ליאת הדר 28.07.2022
תיירים ישראלים בטורקיה / צילום: סיון פרג'

החופשה קוצרה, הטכנולוגיה השתלטה: שינויים בהרגלי הצריכה של התייר הישראלי

סקר חדש של חברת Visa בחן מגמות בהתנהגות התייר הישראלי בהיבטים השונים של ענף הנסיעות למחצית השנייה של שנת 2022 • אלה הממצאים

מיכל רז-חיימוביץ' 10.07.2022
מכשיר התיקון העצמי של אפל / צילום: אתר Apple

תסתדרו לבד: יותר ויותר חברות מרחיבות את השירות העצמי, ורושמות רווח כפול

אפל מציעה ללקוחות לתקן את הטלפונים בעצמם, בחנויות של מותג האופנה זלייד משלמים ישירות עם הזמזם, ובשדה תעופה באוסטרליה הנוסעים ישגרו לבדם את המזוודות למטוס • כך הפך הפתרון של חברות למחסור בכוח-אדם לכלי חשוב באיסוף מידע על הצרכנים

 

מיכל רז-חיימוביץ' 17.05.2022
עסקאות דיגיטליות / אילוסטרציה: Shutterstock

הקץ לעוד טריק: תבוטל אופציית ברירת המחדל בעסקאות דיגיטליות

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הוציאה הנחיה כי עוסקים לא יוכלו להשאיר בטפסים דיגיטליים ברירת מחדל הכוללת תוספת לעסקה הכרוכה בתשלום • הנימוק: "הדבר פוגע משמעותית בחופש הבחירה של הצרכן ומהווה השפעה בלתי הוגנת"

מיכל רז-חיימוביץ' 11.04.2022

   1234567   

   נמצאו 105 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 7