התנהגות צרכנים

כתבות אחרונות

 
חלל משותף במלון קהילתי של רשת סלינה בתל אביב / צילום: ענבל מרמרי

דור ה־Z פיתח את כלכלת השיתוף. מה יעשה דור הבינה המלאכותית?

השחקנים בשוקי המסחר, קמעונאות המגורים, המשרדים והמלונאות חייבים לחשב מסלול מחדש, ולפנות באופן מותאם לדורות הצעירים • אלה ישאפו עוד פחות להיות בעלי רכוש, והמיקום לא יהיה רלוונטי עבורם כלל: הם ישתפו פעולה בכל מקום, עם כל אחד

תמיר בן שחר 16.08.2022
עמדת קרפור בתוך סניף יינות ביתן / צילום: איל יצהר

כניסת רשתות השיווק הבינלאומיות לישראל: 70% מאמינים כי המהלך יוביל להורדת מחירים

מחצית מהציבור מוכנים לוותר על המותגים האהובים עליהם בעקבות העלאות מחירים - כך עולה מסקר שנערך בשיתוף אוניברסיטת רייכמן, באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4all • שיעור דומה מצהיר כי יחליף את רשת המזון שבה הוא נוהג לערוך את קניותיו

שירה ספיר 11.08.2022
המסחר בחנויות הפיזיות צפוי להצטמק / צילום: כדיה לוי
מדד המותגים 2022 | מדד המותגים

חוויה במקום מוצר: הקניונים ומרכזי המסחר מסתגלים למציאות החדשה

דור ה-Z מושך אחריו את דור ה-Y לתרבות צריכה חדשה שמעדיפה לרכוש חוויות על פני חפצים • השינוי הזה מהווה אתגר לא קטן למרכזי הקניות והחנויות • מדד המותגים 2022

תמיר בן שחר 02.08.2022
הפקולטה לניהול. מגוון רחב או עומס יתר? / צילום: Shutterstock

דוכן ריבות אחד מציע 6 אפשרויות בחירה, וזה שלידו מציע 24. מי ימשוך יותר צרכנים, ומי ימכור יותר?

איך למשוך את תשומת ליבם של צרכנים ולגרום להם לקנות, ואיפה עובר הגבול בין שפע לעומס יתר? מחקר בתחום התנהגות צרכנים מערער כמה תיאוריות קלאסיות בנושא • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב

פרופ' ליאת הדר 28.07.2022
תיירים ישראלים בטורקיה / צילום: סיון פרג'

החופשה קוצרה, הטכנולוגיה השתלטה: שינויים בהרגלי הצריכה של התייר הישראלי

סקר חדש של חברת Visa בחן מגמות בהתנהגות התייר הישראלי בהיבטים השונים של ענף הנסיעות למחצית השנייה של שנת 2022 • אלה הממצאים

מיכל רז-חיימוביץ' 10.07.2022
מכשיר התיקון העצמי של אפל / צילום: אתר Apple

תסתדרו לבד: יותר ויותר חברות מרחיבות את השירות העצמי, ורושמות רווח כפול

אפל מציעה ללקוחות לתקן את הטלפונים בעצמם, בחנויות של מותג האופנה זלייד משלמים ישירות עם הזמזם, ובשדה תעופה באוסטרליה הנוסעים ישגרו לבדם את המזוודות למטוס • כך הפך הפתרון של חברות למחסור בכוח-אדם לכלי חשוב באיסוף מידע על הצרכנים

 

מיכל רז-חיימוביץ' 17.05.2022
עסקאות דיגיטליות / אילוסטרציה: Shutterstock

הקץ לעוד טריק: תבוטל אופציית ברירת המחדל בעסקאות דיגיטליות

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הוציאה הנחיה כי עוסקים לא יוכלו להשאיר בטפסים דיגיטליים ברירת מחדל הכוללת תוספת לעסקה הכרוכה בתשלום • הנימוק: "הדבר פוגע משמעותית בחופש הבחירה של הצרכן ומהווה השפעה בלתי הוגנת"

מיכל רז-חיימוביץ' 11.04.2022
קניות בסופר / אילוסטרציה: כדיה לוי

מה הצרכנים צריכים אחרי "מחאת הפסטה"? סביבת עסקים ערכית

מתן ערך רגשי יותר, ו"מעשי" פחות, עשוי לעורר את הצרכנים המחפשים הנאה ומוכנים להשקיע כדי לקבלה

סיון פרידמן יוסף 22.03.2022
מחלקת חד''פ בסופר / צילום: תמר מצפי

בחברה החרדית מצאו דרכים עוקפות להמשיך לצרוך כלים חד-פעמיים

מחקר חדש בדק כיצד השפיעה העלאת המס על כלי הפלסטיק החד-פעמיים על התנהגות הצרכנים בחברה החרדית • הממצאים מצביעים על כך שרבים בחרו להצטייד בכמות גדולה של כלים מראש, וכי קיים חוסר אמון בולט במניעים מאחורי המהלך

שירה ספיר 04.03.2022
שיירות של פליטים שמנסים לחצות את הגבול למולדובה / צילום: Associated Press, Aurel Obreja

המלחמה באוקראינה לא עושה דרמה בשווקים? זה האפקט הפסיכולוגי

מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה עולה השאלה איך ייתכן שהבורסות לא צונחות בדרמטיות, ואפילו נרשמות עליות בחלק מהזמן • לא בהכרח נכון להסביר את המצב באמצעות מושגים כלכליים, אלא צריך לגשת לממד הפסיכולוגי - המשקיעים והצרכנים נמצאים בשלב ההכחשה • וגם: איך כל זה קשור לטבעונות?

אריאל פלג 02.03.2022
קניות אונליין / צילום: Shutterstock

מחקר חדש קובע: כשהרכישה הראשונה באתר נוחה, הלקוחות ישובו לרכישות נוספות

מחקר שניתח את ההתנהלות של מיליוני קונים ביותר מ־2 מיליארד רכישות אונליין בענפי האופנה, התכשיטים ועיצוב הבית, גילה מה משך אותם לאתרים, ומה גרם להם לחזור • אז באיזה ענף הקונים עדיין שמרנים ומהוססים, ולמה נעדיף לקנות ספה בגלישה מהמחשב ולא מהנייד?

שירה ספיר 22.02.2022
סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

עליות מחירים? חוסר תחרות הוא שמאפשר התנהלות כזו

חברות מנצלות גורמי ביקוש להעלאת מחירים ומצדיקות זאת כגידול בעלויות הייצור - אולם אלה אותם מוצרים עם ביקוש קשיח, והחברות מנצלות זאת • חוסר תחרות הוא שמאפשר התנהלות כזו

פרופ' עודד לוונגרט 10.02.2022
איך מפתחים נאמנות ומערכת יחסים ארוכה בין צרכנים ומוצרים? / צילום: Shutterstock

מותגים מנגה, מוצרים ממאדים: על מותגים "נשיים" ו"גבריים"

איך מפתחים נאמנות ומערכת יחסים ארוכה בין צרכנים ומוצרים? תמיד טוב להתחבר לצד הנשי • לא שלכם, של המותג • ניהול וקריירה

יאנה שכטרמן ואמיר גרינשטיין 20.11.2021
74% מהצרכנים מאמינים כי התרחש תיאום בין חברות להעלאת מחירים / צילום: צילומי מסך

סקר: 74% מהצרכנים מאמינים כי התרחש תיאום בין חברות להעלאת מחירים

האם הציבור מוכן לקבל בהבנה התייקרות של מוצרים ברשתות הסופרמרקטים, או שהגל הנוכחי עשוי להבשיל לחרם עליהן? • מסקר עדכני שערכה מומחית התנהגות הצרכנים, ד"ר דנה טבת מאוניברסיטת רייכמן, עולה כי 53% יעברו לקנות ברשת אחרת, במקרה שיתייקרו מחירי המוצרים ברשת שבה הם רגילים לקנות

מיכל רז-חיימוביץ' 14.11.2021
נתב''ג בזמן הקורונה. הכמיהה לטיסות היא המשך לשיא היציאות לחו''ל ב־2019 / צילום: מיכל רז חיימוביץ
בלעדי

70% כבר באונליין: במקינזי בדקו מה קרה להרגלי הצריכה של הישראלים בקורונה

בשנה וחצי האחרונות הישראלים אימצו הרגלי קנייה חדשים - כך עולה מסקר שערכה חברת הייעוץ מקינזי במטרה לבחון את השפעות המגפה • 30% רכשו לראשונה מותגים פרטיים של רשתות מזון, 44% ימשיכו לרכוש אונליין גם בשנים הבאות, ו-15% ייקחו הלוואה עבור מותרות

מיכל רז-חיימוביץ' 13.09.2021
הישראלים מחפשים דרכים לחסוך בעלויות בעת הקנייה / צילום: כדיה לוי
ניתוח

הישראלים לא ממהרים לקנות כחול-לבן, וגם לא באמת חוסכים

סקר חדש, שבוחן את הרגלי הרכישות בסופרמרקטים בישראל לעומת מדינות אירופה, מראה כי הציבור המקומי פטריוטי פחות ממה שהוא חושב • ההצהרות על העדפת מזון בריא אינן תואמות את ההוצאה בפועל על פירות וירקות • המספרים מאחורי התנהגות הצרכנים, מדור חדש

תמיר בן שחר 18.08.2021

   123456   

   נמצאו 96 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 6