מנתוני ריס עולה כי קניוני עזריאלי הושפעו מ"ירידה חדה בקניון עזריאלי ת"א שסופג בתקופת הקורונה את הפגיעה החמורה ביותר הקיימת בשוק", והקבוצה מסכמת את השנה עם ירידה של 48% במכירות • המרכזים הפתוחים נהנו מיותר ימי עבודה ומהעדפה של "האוויר הפתוח", ורושמים ירידה של 15% בלבד
כך עולה מנתוני ריס שהגיעו לידי גלובס וסוקרים את השינוי בפדיון ב-30 מרכזי קניות פתוחים בין 17-22 בנובמבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד • ביג פאשן אשדוד רשם את הפדיון היומי הגבוה ביותר - 143 שקל למ"ר
בשלושת הימים האחרונים נרשמה מגמה חיובית בקניונים ובמרכזים הפתוחים • לפי נתוני חברת ריס, ממוצע הפדיון היומי עמד אתמול על כ-56 שקל למ"ר, לעומת 45 שקל למ"ר בממוצע ב-2019 • מרכזי המסחר הפתוחים משכו יותר לקוחות מאשר הקניונים
נמשכת המגמה: פדיונות הקניונים מושכים את השוק למטה, בעוד המרכזים הפתוחים שומרים על יציבות לעומת פברואר אשתקד • הפדיונות ביום הבחירות היו החלשים ביותר מבין שלושת מועדי ההצבעה בשנה האחרונה
הקניונים מציגים גידול של 2.4% לעומת ינואר אשתקד, בעוד שהמרכזים הפתוחים צומחים ב-4.4%
כך עולה מנתוני RIS ביחס לשנת 2018 • ברבעון הרביעי של השנה נרשמה ירידה של 2% במכירות חנויות זהות בקניונים, לעומת גידול של 1.9% בפדיונות חנויות במרכזים הפתוחים • ויש גם סיבה לאופטימיות: במהלך דצמבר נרשם תיקון לירידות החריגות של נובמבר עם עלייה של 3.8% בכלל השוק
יום השבתון בבחירות האחרונות לא הביא עמו בשורה למרכזי הקניות, ונרשמה בו ירידה של כ-5% לעומת הבחירות הקודמות באפריל • הפדיון היומי בספטמבר מציג ירידה של 0.7%, ואילו בתקופת ראש השנה נרשמה ירידה של כ-4% בימים שקדמו לחג ביחס לשנה שעברה
הקניונים האזוריים מציגים ירידה של 1.6% במכירות המצטברות של חודש יולי 2019, זאת לעומת גידול של 2.7% במרכזים הפתוחים - כך לפי נתוני ריס שהגיעו לידי "גלובס" • הפער בולט גם בהסתכלות על מכירות לפי פדיון יומי למ"ר
עיקר הירידות התרחשו בקניוניום האזוריים, בעוד שהמרכזים הפתוחים נפגעו פחות וירדו "רק" ב-2% במחצית הראשונה של 2019 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד • בממוצע ארצי מדובר בירידה כוללת של 3%
מנתוני RIS עולה כי חג הפסח ויום השבתון בבחירות לא הצילו את המכירות בחודשים מרץ-אפריל 2019 • היועץ תמיר בן שחר: "להפסיק להגדיל את החנויות, כאשר ברור לכול שהגודל לא מייצר יותר פדיון למ"ר ורווחיות"
"המצב קשה, קטסטרופה גם בקניונים המובילים" - כך אמר לנו השבוע גורם בכיר בשוק המסחר הקמעונאי • האם חג הפסח או יום השבתון בבחירות יצילו את המצב?
כך עולה מנתוני מערכת ריס • מגמת הירידה המתמשכת מתרחשת רקע השינויים בהרגלי הצריכה והגידול בקניות באונליין
מנתוני חברת ריס שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי גם הבחירות לא הצילו את מכירות הקניונים בחודשים ספטמבר-אוקטובר • עד 29 באוקטובר עמדו מכירות ספטמבר-אוקטובר על ירידה של 5.3%, כאשר בסופו של החודש הירידה עמדה על כ-3% בלבד
מכירות האופנה וההנעלה בחודש דצמבר ירדו בשיעור חד של 10%-11% ■ צביקה שוימר, מנכ"ל דלתא ישראל: "אין קסמים. כשאין גשם, המצב לא טוב"
פדיונות האופנה בקניונים צנחו ב-5% בינואר-אפריל, וגם חודש מאי לא מעודד ■ רוב הרשתות מייחסות את המצב בשוק האופנה למצב הכללי במשק, אך בחלק מהן טוענים כי המכירות הושפעו גם ממזג-האוויר ומריבוי שטחי המסחר
למרות שרשתות האופנה וההנעלה השיקו כבר את קולקציות החורף, מזג-האוויר בחודש נובמבר השנה היה קייצי במיוחד ופגע במכירות
ביגמרכזי קניותפדיוןקבוצת עזריאליקמעונאותקניוני עופרקניונים