מתכווצים במידה: מכירות הקניונים ירדו ב-2% בחודש פברואר

כך עולה מנתוני מערכת ריס • מגמת הירידה המתמשכת מתרחשת רקע השינויים בהרגלי הצריכה והגידול בקניות באונליין

קניון, אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק
קניון, אילוסטרציה / צילום: שאטרסטוק

האתגרים בענף האופנה מביאים להמשך ירידה במכירות הקניונים גם בחודש השני של 2019. נתוני מערכת ריס, אשר בוחנים כ-2,800 חנויות זהות, מגלים כי חודש פברואר השנה מתאפיין בירידה של כ-1.5% לעומת פברואר אשתקד. בקניונים האזוריים נרשמה ירידה של 2%, ואילו בפאוור סנטרים נרשמה ירידה מתונה יותר של כ-0.9%.

בכל אופן, הירידות הללו נרשמות על אף העלייה בקצב צמיחת האוכלוסייה בשיעור של כ-2%. מגמת הירידה המתמשכת מתרחשת רקע השינויים בהרגלי הצריכה והגידול בקניות באונליין.

ומי בכל זאת נהנה מעלייה במכירות? בין הקניונים המובילים מציינים בריס את קניון איילון מקבוצת עזריאלי עם צמיחה של 3.2% בפדיונות ביחס לפברואר אשתקד ומכירות של 65 שקל למ"ר; ואת קניון עזריאלי חולון עם גידול של 2.1% עם מכירות של 63 שקל למ"ר. גם הקניון הגדול בפתח-תקווה של קבוצת מליסרון מציג עלייה של 1.8% ומכירות של 80 שקל למ"ר. בקניון האילתי מול הים נרשם גידול של 1.8% למ"ר; ואילו בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה המכירות עלו בכ-0.9%.

גם בקרב חלק מהקניונים "הוותיקים" נרשמה צמיחה: כך למשל ביג אילת מציג עלייה של 6.5% ביחס לפברואר אשתקד, ומתחם האאוטלט בילו סנטר של קבוצת מליסרון רושם עלייה של 5.5%. גם עזריאלי הנגב, אאוטלט חוצות המפרץ ועזריאלי מודיעין רשמו עליות.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988