האחים עופר מבקשים להפריד את אחזקותיהם בבנק המזרחי

זאת כחלק מהמהלך הנרחב שהחלו האחים עופר לפני כשנתיים, להפרדת עסקיהם לצורך העברתם לדור הבא

כחלק מהמהלך הנרחב שהחלו האחים עופר לפני כשנתיים, להפרדת עסקיהם לצורך העברתם לדור הבא, מבקשים האחים עתה להפריד גם את אחזקותיהם בבנק המזרחי .

הפרדת אחזקותיהם של סמי יולי עופר בבנק אמורה לענות גם על הרצונות השונים שמביעים השניים כלפי אחזקה משמעותית זו. סמי עופר מבקש להגדיל את אחזקותיו בבנק, ואילו אחיו יולי עופר אינו חפץ בהגדלה זו ואף בעבר נשמעו הערכות כי הוא היה מוכן למכור את אחזקתו בבנק המזרחי.

יחד מחזיקים סמי ויולי עופר ב-26.15% מהבנק, אחזקה ששווייה 1.36 מיליארד שקל במונחי שוק. השותף השני בגרעין השליטה הוא מוזי ורטהיים, שמחזיק ב-20.16% בבנק, אחזקה ששווייה 1.05 מיליארד שקל. זאת לאחר שוורטהיים מימש השנה מניות בשווי של מעל 200 מיליון שקל, המהוות 4.5% מהון הבנק.

העסקים המסועפים של השניים מביאים את האחזקה המשותפת למגבלות רגולטוריות ולניגודי עניינים: המגבלה המעיקה ביותר היא מגבלת לווה בודד של בנק ישראל. הפרדת האחזקה עשויה לפתור חלק גדול ממגבלות אלה, ולאפשר לסמי עופר להגדיל את אחזקתו בבנק המזרחי. הפרדת הבעלות טעונה את אישור בנק ישראל מכיוון שמדובר בשינוי בחוזה השליטה בבנק. האחים ביקשו את אישורו של המפקח על הבנקים, וכרגע הדבר נמצא בהתדיינות פנימית בפיקוח על הבנקים.

איש העסקים סמי עופר מחזיק בחברה לישראל, בעסקי הספנות של המשפחה בשותפות עם אודי אנג'ל, וב-25% מעסקי הנדל"ן המשפחתיים. אחיו יולי עופר מחזיק ב-75% מעסקי הנדל"ן של המשפחה. (ראו גם ב"עיתונים בארץ").