אקסלנס נשואה: למרות השיפור בתוצאות דיסקונט הוא עדיין מפגר אחרי הסקטור

מותירים המלצת 'ניטראלי' ומעריכים כי הפרטת הבנק ותוכנית הפרישה המוקדמת שמתוכננת בבנק תפגע בריווחיות שלו בעתיד

בית ההשקעות אקסלנס נשואה הותיר המלצתו למניית בנק דיסקונט על 'ניטראלי' בעקבות פרסום דו"חות הבנק לרבעון השני.

האנליסט, מיכה גולדברג, מציין כי הבנק דיווח על תוצאות טובות ברבעון השני אך טוען כי למרות המשך השיפור בתוצאות הבנק הוא עדיין מציג את התשואה הנמוכה ביותר מבין הבנקים השונים.

בנוסף מעריך גולדברג כי עלויות ההפרטה של הבנק בנוסף לתשלומי פיצויים על פרישה מוקדמת של עובדי הבנק ככל הנראה תפגע בריווחיות הבנק בעתיד.

גולדברג מעריך כי למרות שמניות הבנק נסחרות מתחת לשווי שלו בספרים, כי המשקיעים יכולים למצוא הזדמנויות השקעה שיחזירו להם תשואה גבוהה יותר מזו שיחזיר הבנק.

גולדברג מציין כי שיעור ההפרשה לחומ"ס מתוך ההלוואות נותר גבוה בשיעור של 0.88% מהממוצע בעיקר בעקבות ההפרשה שקשורה להקפאת התהליכים של רשת קלאבמרקט.

בעקבות הסכם הרכישה של שופרסל את קלאבמרקט מעריכים באקסלנס נשואה כי בנק דיסקונט יחזיר לפחות מחצית מההלוואה שלו לקלאבמרקט, בשיעור של 50 מיליון שקל, שתירשם ככל הנראה ברבעון הרביעי של השנה.

למרות מספר עיכובים, מעריך גולדברג כי האישור הרשמי להעברת השליטה בבנק לבעליו החדשים יתקבל בחודש נובמבר. בעקבות כך צפוי הבנק לרשום את הבונוס על תהליך ההפרטה ברבעון השלישי. עוד מצפה גודלברג כי הבעלים החדשים יאיצו את תהליכי הפרישה המוקדמת של חלק מעובדי הבנק וכן ישקלו את הנפקת בנק דיסקונט ניו-יורק בבורסת וול סטריט.