המזרחי-טפחות: מומלץ לנקוט עמדה דפנסיבית בבורסה לקראת שבוע המסחר של יום כיפור

זאת, בשל חוסר האפשרות להגיב מיידית לתנודות בשוקי העולם * ההשקעה באג"ח השקליות וצמודות המדד הארוכות מיצתה את מרבית רווחי ההון שאפיינו אותה

"שבוע מסחר מקוצר צפוי בשבוע הבא בשוק המניות המקומי בשל יום כיפור, מה שעלול להקשות על המשקיעים להגיב לתנודות בשוקי המניות בעולם. מומלץ אפוא לנקוט עמדה שמרנית ודפנסיבית בהשקעה". כך פותחים הכלכלנים בבנק המזרחי-טפחות את סקירתם לשוק ההון המקומי.

"להערכתנו, רצוי להתמקד בניירות-ערך ולא בהשקעה במדדים ולרכוש אופציות הגנה או תעודות סל בחסר. זאת, על מנת לבטח את תיק המניות הסלקטיבי מפני ירידות אפשריות שעלולות להירשם נוכח רמות המחירים הגבוהות", ממליצים כלכלני מזרחי-טפחות.

עם זאת, בהתייחס לטווח הארוך מעריכים כלכלני הבנק כי שוק המניות המקומי ימשיך להתנהל במגמה חיובית על רקע הנתונים הכלכליים, המצביעים על המשך הצמיחה במשק וירידה באבטלה בשנת 2006. מגמה זו נתמכת גם בהיעדר אלטרנטיבות השקעה אטרקטיביות לאור הריבית הנמוכה השוררת במשק.

כלכלני הבנק מוסיפים כי המסחר בשוק המט"ח המקומי, ובעיקר בדולר, ימשיך להיות מושפע ממגמת המסחר בשוקי העולם, תנועות ההון לארץ, מדיניות הריבית המוניטארית בארה"ב ואי הוודאות הפוליטית והגיאו פוליטית בארץ. המשך השקעות הזרים בארץ, הרגיעה הביטחונית, ומצב המשק ממשיכים לתמוך בשקל. מנגד, מציאות של החרפה ביטחונית, ואי-יציבות פוליטית על רקע הבחירות לכנסת הצפויות בשנה הבאה, עשויה להביא לעליה בשער הדולר.

לדבריהם, האפיק השקלי יושפע בתקופה הקרובה בעיקר מההתפתחויות הביטחוניות, המדיניות והפוליטיות, מהחלטות הריבית בישראל ובארה"ב, מרמת התשואות של אג"ח האמריקאיות וממינון ההנפקות של האג"ח הממשלתיות בארץ. להערכתם, ההשקעה באג"ח השקליות וצמודות המדד הארוכות מיצתה את מרבית רווחי ההון שאפיינו אותה בתקופה האחרונה והינה בעלת סיכון גבוה.

במזרחי-טפחות מוסיפים ומעריכים כי תשואות אג"ח ממשלתיות צמודות למדד לטווח הקצר עשויות לעלות בעקבות ההערכות להמשך העלאת הריבית המוניטרית ע"י בנק ישראל. כלכלני הבנק מעריכים שאג"ח לטווח הארוך ימשיכו לזכות לביקושים מקרנות פנסיה וקופות גמל לאור ההערכות לעודף פדיון צפוי בחודש אוקטובר, וקיימת סבירות להמשך ירידת תשואות בחודש אוקטובר. כמו כן, השקעה באג"ח לטווח הבינוני אטרקטיבית נוכח הצמצום הניכר בהיצע אג"ח ממשלתיות מסוג זה, לעומת הגידול בביקוש בעקבות החשיפה של קרנות הפנסיה לשוק הסחיר והביטחון שהן מקנות מפני עליית האינפלציה מעבר לחזוי.