הנהירה לשוק הנדל"ן הגרמני נמשכת: לידר רכשה נכס בברלין ב-16.4 מיליון אירו

חלקה של לידר בנכס עומד על 32%; המקרקעין הינו מגרש ששטחו כ-5.7 אלפי מ"ר, ועליו מבנה הדואר הגרמני הישן שהינו מבנה לשימור

לידר החזקות והשקעות הודיעה היום (ג') כי היא השלימה, ביחד עם שותפים עסקיים, ובאמצעות חברה גרמנית בבעלותם, רכישת נכס מקרקעין בברלין בשווי 16.4 מיליון אירו. חלקה של לידר בזכויות ובפירות בנכס עומד על 32%.

בעלת הנכס לאחר השלמת הרכישה הינה חברה גרמנית, המוחזקת על ידי בעל מניות פרטי בלתי קשור בשיעור של 20%, ועל ידי חברה זרה, באמצעותה מבוצעת השקעתה של לידר, המחזיקה ביתרת המניות בחברה הגרמנית (80%).

במסגרת ההסכם בדבר השקעת לידר בחברה הזרה, היא תחזיק ב-40% בזכויות ההון וב-50% בזכויות ההצבעה של החברה הזרה, ואילו יתרת הזכויות בחברה הזרה יוחזקו על ידי חברה אוסטרית בשליטת צד ג' בלתי קשור.

לידר מימנה את מרבית חלקה ברכישת הנכס מהלוואה ממוסד פיננסי בסך של כ-4 מיליון אירו, ויתרת המימון מאמצעיה העצמיים.

המקרקעין הנרכש הינו מגרש ששטחו כ-5.7 אלפי מ"ר, ועליו מבנה הדואר הגרמני הישן שהינו מבנה לשימור, בשטח בנוי כולל של כ-10 אלפי מ"ר. הנכס במצבו הנוכחי מאוכלס במקצתו על ידי שוכרים שונים בהיקפי עסקאות לא מהותיים.

למיטב ידיעת החברה, בכוונת הרוכשים למצב את הנכס כנכס יוקרתי ולייעדו למטרות שונות שאינן אלו להן הוא משמש במצבו כיום, אולם טרם נתקבלו החלטות באשר לייעודו של הנכס. למיטב ידיעת החברה, יעוד הקרקע מתאים לשימושים מגוונים, ביניהם מגורים, מסחר ובית מלון.