שותף נוסף למאבק: ערוץ ויוה מבקש להתיר שידור פרסומות בכבלים ובלוויין

הערוץ, המשודר בכבלים ובלוויין ונחשב לאחד הערוצים הפופולריים, העביר את הבקשה לאיציק ולמועצת הכבלים

קבוצת הערוצים 360 של דדי צוקר לא לבד: ל"גלובס" נודע כי גם ערוץ הטלנובלות ויוה, שבבעלות דורי מדיה גרופ, הגישה בקשה לאפשר פרסומות בערוצים המשודרים בכבלים ובלווין. הבקשה הועברה הן לשרת התקשורת דליה איציק והן למועצת הכבלים והלוויין.

ערוץ ויוה משודר הן בכבלים והן בלוויין מאז שנת 1999 במסגרת חבילת הבסיס. הערוץ נחשב לאחד מהערוצים הנצפים והפופולריים ביותר במסגרת שידורי הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל. ויוה נמצאת כאמור בבעלות דורי מדיה גרופ, שנסחרת בבורסה בלונדון ונמצאת בבעלות מפל, יאיר דורי וליאורה ניר והיה לערוץ הפרטי הראשון בכבלים.

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", קבוצת הערוצים 360 הכוללת בין השאר את הערוצים בית פלוס, קארמה וקמפוס, פנתה אף היא לאיציק, בבקשה להכליל שידורי פרסומות בערוצים אלה, המשודרים בחברת הכבלים HOT מזה כשנה. במכתב, שנוסח דומה שלו הועבר כאמור גם על-ידי ערוץ ויוה, נכתב כי "האפשרות ליצור הכנסות מהכללת משדרי פרסום בשידורי הערוצים (כמקובל בעולם כולו) תבטיח את היציבות הפיננסית של החברה לאורך זמן ותאפשר להמשיך ולהציע לציבור הצופים מוצר טלוויזיוני איכותי ובר תחרות.

עוד נכתב: "ברי כי הגבלת מקורות ההכנסה של הערוץ באופן מלאכותי ובאופן מנוגד למקובל בתחום המדיה עלולה, בטווח הארוך, להמיט כליה על הערוצים ולמנוע ממרשתי לפעול בתחום, כמו גם לצמצם את היצע השידורים המוצעים לציבור".

מנכ"ל משרד התקשורת אבי בלשניקוב הצהיר לאחרונה כי הוא מתנגד בתוקף לשנות את מפת הפרסום בערוצי הטלוויזיה וזאת לדבריו, לאור העובדה כי עוגת הפרסום בישראל היא מצב נתון ושינויים דרמטיים מסוג זה יכולים לפגוע אנושות, הן בערוצים המסחריים והן בעיתונות הכתובה.

למרות התנגדות זו, הערוצים הפרטיים לא מתכוונים לוותר בקלות, שכן בבסיס טענותיהן ההצהרה, לפיה עוגת הפרסום רק תגדל, בעקבות כניסתם של מפרסמים חדשים אשר אינם יכולים להרשות לעצמם לפרסם בערוצים 2 ו-10. מפרסמים אלו יוכלו לפרסם בערוצי נישה, שהם מפולחים והרייטינג שלהם נמוך בהרבה מהרייטינג בערוץ 2, ובהם עלויות הפרסום יהיו נמוכות בהרבה.

בנוסף, לטענת הערוצים, ישראל היא המקום היחיד בעולם שלא מתירים בו פרסום לערוצי הכבלים והלוויין. בערוצים הפרטיים חוששים עוד, כי המצב בו נתונות חברות הכבלים והלוויין לא יותיר להם ברירה, אלה לקצץ בעלויות התוכן, דבר שעשוי לסיים את ההתקשרות עם הערוצים הללו.

לא מן הנמנע כי נושא פתיחת הכבלים והלוויין לשידור פרסומות יגיע בסופו של דבר להכרעת בג"ץ, למרות שהתאגדות מצד הערוצים הפרטיים לא צפויה בשלב זה. "