עיכוב במכירת נצבא התנחלות: 107 חברי אגד טוענים כי הדירקטוריון לא הוסמך לנהל מו"מ

טוענים כי יפויי כוח שניתנו לנציגי המתנגדים לעיסקה נפסלו על-ידי ההנהלה וכי השערוך נעשה בשטחיות

107 חברי אגד מבקשים לבטל את ההחלטה למכור את מניות חברת נצבא החזקות אשר בבעלות חברת האם נצבא התנחלות.

בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים טוענים בעלי המניות, באמצעות עו"ד יהושוע ננר, כי הדירקטוריון כלל לא היה מוסמך לנהל את המו"מ עם חברת מישור הולדינג של האחים שטרית, לא היה מוסמך לחתום על הסכם עימה, ולכן גם לא היה מוסמך להביא בפני האסיפה הכללית את הצעת מישור הולדינג.

לטענתו, האסיפה הכללית של בעלי המניות ממארס 2004 הסמיכה רק את הצוות החיצוני לקבל הצעות ולהביא את ההמלצה בפני האסיפה הכללית.

עוד נאמר, כי השינוי בתקנון לפיו די בתמיכה של 75% מבעלי המניות כדי לאשר את המכירה אינו חוקי.

לטענת בעלי המניות, מרבית כוח ההצבעה באסיפה רוכז בעזרת 2,700 יפויי הכוח שניתנו לנציגי ההנהלה אשר תמכו בעיסקה. לעומת זאת 1,099 יפויי כוח שניתנו לנציגי המתנגדים לעיסקה נפסלו על-ידי ההנהלה.

לטענת העותרים, פסילת יפויי הכוח של המתנגדים נעשתה שלא כדין ומנגד קיימים פגמים ביפויי הכוח שניתנו לנציגי ההנהלה.

טענה נוספת שמעלים המתנגדים, היא כי השערוך קודם לעיסקה לא נעשה בדרך הולמת. לדבריהם, השערוך נעשה ב-2004, שנה וחצי לפני כינוס האסיפה הכללית, אשר אישרה את העיסקה. הוא נעשה בחופזה ובשטחיות ובדרך שגויה.

לטענתם, ב-2005 לא נעשה שערוך כלל, אלא התאמה של השערוך הקודם בהתעלם מעסקאות ענק שבוצעו במהלך השנה.

על-פי ההסכם תמכור נצבא התנחלות 63.65% ממניותיה בנצבא החזקות. העיסקה נחתמה לפי ערך חברה של 675 מיליון שקל, ערך הגבוה ב-40% ממחיר המניות בבורסה.

נצבא החזקות הבורסאית רשמה זינוק חד ברווח הנקי שלה בששת החודשים הראשונים של 2005. הקבוצה הרוויחה 45 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.