ביהמ"ש העליון אישר להסגיר לצ'כיה את יעקב מושאילוב

מושאילוב חשוד כי השליך רימון לעבר מכונית בה נסעו אסי אבוטבול ומיכאל מילשטיין, וכתוצאה מכך פגע בעוברי אורח צ'כיים

בית המשפט העליון אישר ביום ה' את הסגרתו לצ'כיה של יעקב מושאילוב. מושאילוב חשוד, כי באוגוסט 2004 השליך רימון יד לעבר מכונית, בה נסעו אסי אבוטבול מיכאל מילשטיין ושניים נוספים. כתוצאה מהתפוצצות הרימון נפגעו עוברי אורח צ'כיים. לאחר חקירה שביצעה משטרת צ'כיה היא ביקשה את הסגרתו של מושאילוב, בהתבסס על ראיות שאספו בשטח ועדים אשר זיהו את מושאילוב כזורק הרימון.

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, מיכאלה שידלובסקי-אור, נעתרה לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, והכריזה על מושאילוב כבר הסגרה לצ'כיה. על כך עירער מושאילוב לעליון. השופטת אסתר חיות, בהסכמת השופטים אילה פרוקצ'יה ואשר גרוניס, אישרה את פסק דין בית המשפט המחוזי, תוך שהיא מתארת את האירועים שהביאו לבקשת ההסגרה.

היא קובעת, כי הליך ההסגרה נועד להגשים איחוד כוחות ושיתוף פעולה בינלאומי בתחום אכיפת החוק כאמצעי אפקטיבי במאבק בפשיעה. "הצורך בהליכי הסגרה מודגש ביתר שאט בעידן של טכנולוגיה מודרנית ואמצעי תקשורת מפותחים, המאפשרים מעבר ממדינה למדינה ומיבשת ליבשת ללא קושי מיוחד וכן פעילות עבריינית מתוחכמת ומאורגנת ללא נוכחות פיזית של מבצעי העבירה במקום שהיא מתבצעת הלכה למעשה", היא ציינה.

היא אישרה את בקשת ההסגרה, למרות שהחשוד לא זוהה על-ידי מילשטיין במסדר הזיהוי. עם זאת, היא ציינה, כי בחינת הראיות במכלול מלמדת על קושי מסויים בסוגיית זיהויו כמשליך הרימון, אך קשיים אלה אין בהם כדי להכריע את גורלה של בקשת ההסגרה, משום שהם נוגעים בעיקרן למהימנות במשקל הראיות.

"המסקנה היא, כי קיימות במקרה זה ראיות מספיקות לצורך ההסגרה", היא הבהירה בהחלטתה.