האחים עופר: ייצוג התובעים בפרשת השריפה בבית מרכזים בידי עו"ד קפלנסקי - ניגוד עניינים

לטענתם, קפלנסקי מסר להם בעבר ייעוץ בתשלום לאחר שקיבל מהם מסמכים חסויים ונתונים מהותיים בקשר לשריפה

האחים עופר, הבעלים של בית מרכזים, וחברת הביטוח כלל , הגישו לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב כתב הגנה כנגד תביעת הפיצויים בסך 8.5 מיליון שקל שהגישו נגדם בעלי עסקים בבית מרכזים וחברת הביטוח אליהו, שביטחה דיירים בנכס.

בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות משרד עוה"ד נשיץ ברנדס ושות', נטען כי לשיטתם של התובעים היה על האחים עופר אחזקת נכסים (1957) לדאוג למיגון בית מרכזים מפני אש ושריפה. האחים עופר טוענים כי חלק מהתובעים הם בעלים של יחידה בבית מרכזים, ונושאים גם הם באחריות למיגון בית מרכזים מפני שריפה.

בכתב ההגנה העלתה אחים עופר טענה מקדמית שלפיה דין התביעה כנגדה להימחק או להידחות על הסף בשל ניגוד עניינים בעצם הגשת התביעה כנגדה ע"י בא-כוח התובעים, עו"ד משה קפלנסקי.

לטענתה, קפלנסקי מסר לה בעבר ייעוץ תמורת תשלום לאחר שקיבל ממנה מסמכים חסויים ונתונים מהותיים בקשר לשריפה, והתבקש להכין עבורה חוות דעת בנוגע לסיכון שהיא חשופה לו בתביעות בנוגע לשריפה וסיכויי הצלחה בתיק, מבלי להודות באחריות כלשהי לטענות המופנות כנגדה.

לשם הכנת חוות הדעת היא העבירה לו את כל החומר הרלבנטי לרבות תכתובות חסויות בינה לבין מבטחתה חברת הביטוח כלל, חוות דעת מהנדסים, תכתובות מרשויות סכום התשלומים ששולם לה מחברת הביטוח וכיו"ב. לדברי אחים עופר, קפלנסקי עשה שימוש בחומר זה כנגדה. לדברי האחים עופר, השימוש של התובעים במסמכים החסויים הללו פוסל את התביעה כולה.

הנתבעים הגישו במקביל הודעה לצד ג', בין היתר נגד עיריית תל-אביב, חברת קו-גול, חברת השמירה והאבטחה רשף ביטחון (1993) מחולון. חברת קו גול היתה הבעלים של מחסן הצמיגים שבו פרצה השריפה וממנה התפשטה, רשף ביטחון היא זו שסיפקה לאחים עופר את שירותי השמירה והאבטחה, ואילו עיריית ת"א היא זו שהנפיקה רשיונות לפתיחת עסקים בבית מרכזים והפעלתם. לטענת האחים עופר, השריפה נגרמה עקב רשלנותם של הצדדים השלישיים.

השריפה בבית-מרכזים אירעה ביוני 2003 .(ת.א 2138/05).