רכב נצרת תפטר עשרות עובדים עקב רכישת לנדרובר במקום "סופה" בידי משרד הביטחון

רכבי הסופה מורכבים במפעל * יו"ר ועד העובדים: "מופז הוא גבר-גבר בהבטחות, אך אפס-אפס במעשים"

הנהלת תעשיות רכב נצרת הודיעה לוועד שתיאלץ לפטר עשרות, אם משרד הביטחון ירכוש 100 רכבי לנדרובר במקום סופה, שמורכבים במפעל. העובדים יפגינו מחר (ב') מול משרד הביטחון, בדרישה שייסוג מהחלטתו.

יו"ר הוועד, שלמה קרסנטי, כתב למופז, כי בעת שזה ביקר במפעל באפריל, הוא הבטיח להזרים לו הזמנות עבודה של 70 אלף שעות לשנה, אך הועברו הזמנות של 20 אלף שעות בלבד.

לדבריו, "מופז מרבה לדבר על רגישות חברתית, אך משרדו מדרדר עשרות עובדים לאבטלה. מופז הוא גבר-גבר בהבטחות, אך אפס-אפס במעשים".

מפעל תעשיות רכב נצרת, מקבוצת מכשירי תנועה, מעסיק 150 עובדים. 100 נוספים נמצאים בחל"ת, בציפייה שהמפעל יקבל הזמנות לג'יפים מסוג סופה.

לדברי קרסנטי, ההחלטה על לנדרובר תמוהה. "זוהי חברה ששנים נכנעה לחרם הערבי, והרכב שאנו מציעים טוב יותר וזול יותר". להערכתו, אם צה"ל ירכוש לנדרובר במקום ג'יפים ממוגנים שלהם, הוא יבזבז 170 מיליון שקל.

"אנו תמהים אם מהלך זה נעשה בידיעתך ובאישורך, אך בכל מקרה מצפים ממך לעצור את הרכש המתוכנן", כתב קרסנטי. "עובדי המפעל לא יעברו לסדר היום על כך".

לדברי מנכ"ל תעשיות רכב, אריה קייזמן, "החברה נמצאת במו"מ עם משרד הביטחון. אם לא תגיע הזמנה, הנהלת המפעל תיאלץ לפטר עשרות עובדים".

בתגובה למאבק שהוכרז ע"י עובדי תעשיות רכב נצרת נגד משרד הביטחון, מסרה דוברת המשרד: "רכב מסוג 'סופה 2', המשמש כג'יפ ממוגן, נמצא כיום בשלב ניסויים, שיסתיימו רק בעוד כתשעהחודשים. בינתיים, לצורך מתן מענה לצרכים מבצעיים, בוצעה הזמנה של 100 יחידות לנדרובר והרכש מתבצע מכספי הסיוע האמריקאי. כאשר יושלמו ניסויי 'סופה 2' תבחן סוגיית הרכישה בהתאם לדרישות הצבא, ובמגבלות התקציב השקלי".