ביהמ"ש הורה לוועדה המחוזית לדון מחדש בהפקדת תוכנית גן האירועים פרדס גן חיים

קיבל את עתירתם של בעלי גן האירועים, שטענו כי נפלו פגמים חמורים בטיפול בתוכנית, בעת הדיון בה ובהחלטה גופה

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל את עתירתם של בעלי גן האירועים פרדס גן חיים, והורה על ביטול החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, שסירבה להפקיד את התוכנית שיזמו.

העותרים טענו, כי המשיבה הציבה בפניהם תנאי לקידום בקשתם לחידוש היתר לשימוש חורג של גן האירועים, והוא הגשת תוכנית. אולם היא החליטה לסרב להפקיד את התוכנית. לטענתם, באמצעות עו"ד אילן בומבך, נפלו פגמים חמורים בטיפול בתוכנית, בעת הדיון בה ובהחלטה גופה.

בין היתר נשמעו התנגדויות של תושבי מושב ורבורג, וניתן להם משקל שלא כדין. עמדת הוועדה המקומית נבעה מניגוד עניינים, והשפיעה על ההחלטה. עוד טענו, כי שמיעת טענות מתנגדים ובעלי אינטרסים נוגדים בשלב ההפקדה, אינה אפשרית, מאחר שהדיון בהפקדה אינו פומבי.

השופטת, ד"ר דבורה פלפל, קבעה כי לוועדה אין סמכות לשמוע טיעונים כנגד התוכנית גופה, לפני שזו הופקדה ונמסרה הודעה מתאימה על-פי חוק. לדבריה, הסמכות לשמוע התנגדויות ניתנה לוועדה רק לאחר שלב ההפקדה, והמשיבה אינה חולקת על כך שהיא שמעה כלשונה דעות נוספות בגין התוכנית.

השופטת דחתה את עמדת המשיבה, לפיה דברי תושבי כפר ורבורג שהתלוננו על כך שמקומו הנוכחי של הגן מהווה מטרד, לא השפיעו על נימוקיה לדחיית ההפקדה. לדברי השופטת, יתכן שניתן היה להגיע למסקנה זו גם ללא שמיעת תושבי מושב ורבורג, אולם ברור שדברי התושבים התווספו.

לסיכום קבעה השופטת, כי במקרה הנדון הרשות ניהלה הליך שאינו תקין ושאינו בסמכותה. לכן קבעה, כי החלטת המשיבה לאי-ההפקדה בטלה, וכי עליה לערוך דיון מחודש. המשיבה חויבה לשלם לבעלי גן האירועים הוצאות בסכום של 30 אלף שקל. (עת"ם 2427/05).