ביהמ"ש: עיריית ת"א תוכל לסגור את מסעדת מול דן עד למתן רישיון עסק

דחה את הבקשה למתן צו ביניים לאסור על העירייה מלסגור את מסעדת מול דן ברחוב הירקון בת"א

בית המשפט המחוזי בת"א דחה את הבקשה למתן צו ביניים לאסור על העירייה מלסגור את מסעדת מול דן ברחוב הירקון בת"א. המסעדה נמצאת בבעלות א.א.י.מ גלאט ואשר אילוז. בפנייתם לבית המשפט טענו המבקשים כי המסעדה המהווה אבן שואבת לקהל בעל צביון ומאפיינים מיוחדים.

לדברי המבקשים, אנשי עסקים מכובדים מהארץ ומחו"ל, כגון ארקדי גאידמק ודיוויד פדרמן, נוהגים להגיע ולשכור את המסעדה מדי פעם בפעם ולקיים בה פגישות עסקים. כמו כן נוהגים לפקוד את המסעדה אנשי מימשל וצבא כגון הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון והאלופים במיל' יוסי פלד ויורם יאיר, אנשי בידור בכירים ואנשי המימסד הדתי, כגון הרבנים עובדיה יוסף, מרדכי אליהו ויונה מצגר.

עוד טענו המבקשים, כי המסעדה משמשת פעמים רבות לאירועי צדקה ולאירועים של משרדי ממשלה שונים. ואולם בשל התנהלות שרירותית של העירייה המעמידה בפניהם דרישות בלתי סבירות, הדבר יביא לסגירתה של המסעדה בה הושקעו מאות אלפי שקלים.

העירייה טענה מצידה, כי בעלי המסעדה מנסים להכשיר את הפעלתה חרף אי עמידתה בתנאים לקבלת הרישיון תוך ביצוע עבירות על דיני התכנון והבנייה, רישוי עסקים ואיכות הסביבה והפרת צו סגירה שיפוטי שבגינה הוגש נגד המבקשים כתב אישום. השופט עוזי פוגלמן ציין בהחלטתו כי באוגוסט 2005 נכנס לתוקפו הצו להפסקת עיסוק שאסר על ניהול המסעדה בלא רישיון כדין והמבקשים המשיכו להפעיל את המסעדה. (עת"מ 1235/06).