דוד אגמון ממשיך לשקוע בחובות: לאומי טוען לחוב של 14 מיליון שקל

הבנק תובע משיקולי אגרה 3 מיליון שקל מאגמון ושאר בעלי המניות בחב"ר לחייל, שאגמון ניהל והחזיק 15% ממנה

תא"ל (במיל') דוד אגמון, שהיה מנהל לשכת ראש הממשלה בתקופתו של בנימין נתניהו, ממשיך להסתבך בחובות. הפעם הנושה הוא בנק לאומי , שהגיש תביעה בסך 3 מיליון שקל נגד אגמון ונגד שאר בעלי המניות בחברת חב"ר לחייל - רועי שחם מרחובות ואיתן ירון מאלפי-מנשה.

אגמון החזיק בעבר ב-15% ממניות החברה, ואף כיהן כמנהלה, עד שמונה ב-96' למנהל לשכתו של נתניהו. חב"ר לחייל זכתה אמנם במכרז של האגודה למען החייל לקיום ההגרלות השנתיות בשנים 95' עד 97', אולם היא התמוטטה מיד לאחר ההגרלה הראשונה שערכה, והותירה אחריה חובות רבים ונזקים כספיים ניכרים לאגודה.

כמה חודשים אחר כך התפטר אגמון מהתפקיד הממלכתי, מסיבות אישיות. הוא התקשה למצוא שפה משותפת עם שאר אנשי הלשכה, ונותר מחוץ למעגל מקבלי ההחלטות במספר נושאים מרכזיים. אגמון חזר לעסקים, ובין היתר, עמד בראש האגודה השיתופית מונדרגון, שעסקה בשיווק קרקעות לישראלים ממערב לאוסטרליה.

בתביעה שהוגשה כעת, באמצעות משרד עוה"ד ורטהיים, רייפ ושות', טוען הבנק כי העמיד לרשות חב"ר לחייל אשראים בסכומים שונים, וכי יתרת החובה בחשבונה עומדת על יותר מ-14 מיליון שקל.

בעלי המניות, לדברי הבנק, חתמו על כתב ערבות מתמדת ללא הגבלת סכום לכל חובותיה, אולם למרות פניות חוזרות ונשנות אליהם, לכסות את המינוס, הם סירבו לעשות כן.

הבנק טוען, כי הערבים הנוספים לחובות היו הכלכלן פרופ' יקיר פלסנר, שהיה המשנה לנגיד בנק ישראל; עו"ד עמוס מימון, בעלה של השופטת ניצה מימון-שעשוע ומי שהיה זמן קצר מנכ"ל בית הנשיא; ודוד לוקץ', סמנכ"ל הכספים של ITL טכנולוגיות בינלאומיות (לייזרים). שלושת הערבים הופטרו מחובם לאחר שהגיעו לפשרה עם הבנק.

התביעה הוגשה בסדר דין מקוצר, והבנק ציין כי משיקולים של אגרה ואפשרויות הגבייה הוא מעמיד את התביעה על 3 מיליון שקל בלבד. אגמון, שחם וירון ייאלצו לקבל את רשות בית המשפט כדי להגיש כתב הגנה. (ת.א. 1419/06).