אפל משיקה ניידי MacBook Pro

לדברי ידע, משווקת אפל בארץ, הניידים אמורים להגיע לכאן בשבוע הבא

אפל חשפה אמש שני דגמים חדשים בסדרת הניידים החדשה, MacBook Pro, שהושקה בינואר בתערוכת המק'וורלד. שני הדגמים מצוידים במסך 17 אינטש ובמעבדי קור דואו, מעבדי הליבה הכפולה של אינטל, אשר לדברי אפל, יאפשרו להם להיות מהירים פי ארבע ויותר מניידי הדור הקודם, בעלי הליבה הבודדת.

עובי ה-MacBook Pro הוא רק אינטש אחד (2.54 ס"מ) והם שוקלים כ-3 ק"ג. המקים החדשים, ששיווקם יחל בשבוע הבא במחיר בסיסי של 2,800 דולר, מצוידים בדגם מובנה של מצלמת האינטרנט i-Sight , לשיחות ווידיאו ולצילום סרטים ותמונות; בתוכנת המדיה Front Row לניהול קבצי המדיה ולשליטה באמצעות שלט רחוק, ובתוכנת PhotoBooth, תוכנה לצילום סטילס באמצעות ה- i-Sight.

"ה-MacBook Pro17 אינטש מספק מהירות עיבוד ושטח מסך כמו מחשב שולחני מקצועי, במחשב הנייד על העיצוב הטוב בעולם", כך תיאר את המחשב פיל סקילר, סגן נשיא בכיר לשיווק עולמי באפל. "עם המעבד כפול הליבה של אינטל, המילה האחרונה בתחום המעבדים, המק-פרו החדש מספק ביצועים ללא תחרות בעיצוב חדשני ודקיק".

המחשבים החדשים, שאחיהם בעלי מסך 15.4 אינטש כבר נמצאים בשוק מינואר, מצוידים במעבדים במהירות של עד 2.16 ג'יגה-הרץ, אפיק קדמי במהירות 667 מגה-הרץ, דיסק קשיח בנפח 100 או 120 ג'יגה-בייט, צורב DVD/CD DualLayer ובזיכרון בנפח ג'יגה-בייט הניתן להרחבה לשני ג'יגה-בייט. מלבד קישוריות WiFi, בלוטות' וכרטיס רשת מהיר, מצוידים המחשבים גם בשלל חיבורים - שני שקעי FireWire, האחד במהירות של 400 מגה-בייט לשנייה והשני במהירות של 800 (!), שלושה שקעי USB מהירים וחריץ ל- ExpressCard/34.

בתחום האודיו מצוידים המחשבים בשקעים משולבים אופטיים דיגיטליים ואנלוגיים לכניסת אודיו וליציאה לאזניות, וכמובן בצמד רמקולים ובמיקרופון מובנה, ובתחום הווידיאו, הם מצוידים ביציאת DVI, (מתאם ל-VGA מסופק עם המחשב). המסך, ברזולוציה 1680 על 1050 פיקסל, מתואר על ידי אפל כבהיר ב-37% מהמסכים הקודמים שלה, וכרטיס המסך מסוגל לתמוך במקביל ברזולוציה של עד 2560 על 1600 בצג חיצוני.

הסוללה המסופקת עם המחשב אמורה על פי אפל לספק 5.5 שעות עבודה, וספק הכח הוא ספק MagSafe, שהחיבור שלו למחשב אינו תקע רגיל, כי אם תקע מגנטי שטוח, המתנתק בקלות כשמישהו (ותמיד יש מישהו כזה) נתקל בכבל הטעינה, ומונע נפילות לא רצויות של המחשב.

ומה איתנו? ניידי המק בוק 15 שהוכרזו בינואר נמכרים בארץ במחיר של 12,683 שקל לגרסת ה-1.83 ג'יגה-הרץ ו-15,803 שקל לגרסת ה-2 ג'יגה-הרץ. לדברי ידע, משווקת אפל, הניידים החדשים שהוכרזו אמש אמורים להגיע כבר בשבוע הבא. מחירם ייקבע במהלך השבוע. "