ניר גלעד מועמד מוביל לכהן בתפקיד משנה למנכ"ל החברה לישראל

גלעד: סיימתי עבודתי בשירות המדינה וכעת אני איש עסקים פרטי * האוצר: אין שום מניעה למינויו של גלעד. תקופת הצינון היא שנה אחת בלבד

ניר גלעד, הפורש מתפקיד המשנה למנכ"ל וראש תחום פיתוח עסקי ואסטרטגיה במגדל, קיבל הצעה מהחברה לישראל לתפקיד המשנה למנכ"ל והאחראי על הפיתוח העסקי והאסטרטגיה. גלעד יישב בחברת האחזקות ויהיה אחראי על פעילות ההשקעות של החברה לישראל .

גלעד קיבל את ההצעה במהלך הפסח ממנכ"ל החברה לישראל, יוסי רוזן. נושא המשרה הנוכחי בחברה לישראל, גלעד שביט הודיע בסוף השבוע על עזיבתו.

בתגובה לטענות שהועלו נגדו בעבר, על טיפולו בנושאים הקשורים לחברה לישראל ובעיקר בהסכם למכירת בז"ן, אמר גלעד "סיימתי את עבודתי בשירות המדינה לפני שלוש שנים וכעת אני איש עסקים פרטי".

גלעד (49), לשעבר החשב הכללי באוצר, עזב את תפקידו זה בקיץ 2003 ולאחר תקופת צינון בת שנה, כקבוע בחוק, עבר לחברת הביטוח הגדולה בישראל, מגדל.

ממשרד האוצר נמסר, כי אין שום מניעה למינויו של ניר גלעד לחברה לישראל: "תקופת הצינון היא שנה אחת בלבד. עם זאת מי שטיפל בהסכם מול החברה לישראל לא יוכל לייצג אותה מול המדינה בנושא זה ספציפית, זאת כמו כל עובד מדינה בכל נושא בו טיפל בעבר".

החברה לישראל נשענת על שלוש רגליים עיקריות: צים, כי"ל וטאואר ומכרה לאחרונה את חלקה בבז"ן למדינת ישראל, על בסיס הסכם אותו ניסח גלעד ב-2002, עת כיהן כחשכ"ל.

למרות מחלוקות רבות בעניין הסכם בז"ן שהתווה גלעד, התבסס ההסכם הסופי שנחתם לאחרונה בין החברה לישראל למדינה על אותם עקרונות בדיוק.

גלעד הנחשב לאדם מבריק בעל יכולות חשיבה וניתוח בלתי שגרתיות, ולאדם בעל יושרה, היה בשירות המדינה 14 שנים.

ב-1996 גלעד, אז משנה לראש אגף התקציבים, עזב את האוצר לתפקיד סמנכ"ל כספים בתעשייה אווירית. ב-1999 חזר לאוצר והתמנה לחשב כללי, תפקיד אותו מילא במשך ארבע שנים ונחשב לאיש החזק באוצר.

עם סיום תפקידו במגדל לפני חודשיים, דחה גלעד הצעה לכהן כמנכ"ל מרקסטון.

דובר החברה לישראל אישר את מועמדותו של גלעד, וציין כי הוא אחד משורת מועמדים שעשויים למלא את התפקיד, לאחר שתתקבל החלטת הדירקטוריון.