נוחי דנקנר מימש זכות סירוב והשלים את ההשתלטות בקניון גבעתיים תמורת 64 מיליון דולר

דנקנר רכש באמצעות שתי חברות בנות - נכסים ובניין וכלל ביטוח - את 50% הנותרים שהיו בבעלות שיכון עובדים

יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר השלים אמש (ד') את ההשתלטות המלאה בקניון גבעתיים. דנקנר מימש אמש את זכות הסירוב, שעמדה לחברת נכסים ובניין מכוח רכישת חלקה של חברת הביטוח הפניקס בקניון גבעתיים מהשבועות האחרונים. דנקנר רכש באמצעות שתי חברות בנות - נכסים ובניין וכלל ביטוח - את 50% הנותרים שהיו בבעלות שיכון עובדים. נכסים ובניין וכלל ביטוח רכשו כל אחת 25% מהעיסקה ובכך הפכו לבעלים של הקניון בחלקים שווים.

בהודעה של כלל ביטוח מהבוקר דווח כי החברה שילמה עבור 25% מהזכויות סכום של כ-32 מיליון דולר לפי שער דולר שינוע בין 4.74-4.8 שקל לדולר, בחוזה הצמוד למדד המחירים לצרכן ובתוספת ריבית צמודה בשיעור של 0.6% לחודש. גם נכסים ובניין רכשה 25% מהקניון בתמורה לסכום זהה כך שהעלות הכוללת של ההשתלטות על הקניון עומדת על 64 מיליון דולר.

דנקנר השלים את רכישת הבלעות בקניון לאחר שרכש לאחרונה את חלקה של הפניקס בקניון (25% עם אופציה לרכישת 25% נוספים בגין מימוש זכות סירוב ראשונה) ב-147 מיליון שקל.

עיסקת קניון גבעתיים מטיבה גם עם המדינה - בעקבות העיסקה דנקנר צפוי לשלם למדינה מס רכישה של 15 מיליון שקל. קניון גבעתיים משתרע על שטח ברוטו של 90 אלף מ"ר, מתוכם 34 אלף מ"ר עיליים המשמשים שטחי מסחר ו-56 אלף מ"ר שטחים תת-קרקעיים המשמשים לחנייה. בקניון פועלות 130 חנויות והוא נמצא בתפוסה מלאה. הקניון שנפתח לפני שנה בדיוק, מניב הכנסות מדמי שכירות ודמי ניהול של 40.7 מיליון שקל לשנה.