אילקס מדיקל: הפעילות בדרום אפריקה הזניקה רווחי הרבעון הראשון ל-10.7 מיליון שקל

זאת, לעומת 500 אלף שקל ברבעון המקביל; הכנסות הרבעון צמחו בכ-57% ל-52.3 מיליון שקל

אילקס מדיקל הודיעה היום (ב') כי רווחי הרבעון הראשון של 2006 הסתכמו בכ-10.7 מיליון שקל, עלייה חדה לעומת רווח של כ-500 אלף שקל ברבעון הראשון של 2005.

החברה מסרה כי השיפור ברווח הינו בעיקר נגזרת של עליה בהכנסות, שצמחו בכ-57% לכ-52.3 מיליון שקל, לעומת כ-33.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מתחילת המכירות של מוצרי בדיקות הדם של חברת קאיירון (Chiron) בדרום אפריקה, שהחלו לבוא לידי ביטוי משמעותי החל מהרבעון הרביעי של 2005.

המכירות של אילקס בחו"ל, שרובן נובעות מהתחלת המכירות של מוצרי קאיירון בדרום אפריקה, הסתכמו ברבעון הראשון בכ-21.1 מיליון שקל, לעומת כ-5.3 מיליון שקל בלבד ברבעון הראשון אשתקד, זינוק של כ-300%.

יצויין כי לשורת הרווח הנקי תרמה גם הכנסה חריגה בגין הטבת מס, שהסתכמה בכ-5.3 מיליון שקל, וזאת בגין הפסדים צבורים לצרכי מס שקיימים באמתחתה של חברת הבת, אילקס ביוטק.

הרווח התפעולי הגיע ברבעון זה לכ-5.3 מיליון שקל, לעומת כ-950 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אילקס מדיקל דיווחה לאחרונה כי קיבלה מקאיירון גם את הזכיונות הבלעדיים להפצת מוצרי בדיקות הדם גם בטורקיה, ברוסיה ובשאר מדינות חבר העמים. במדינות אלה, העריכה אילקס, נאמד גודל השוק ב-1.5 מיליון מנות דם בשנה (טורקיה) וב-3.5 מיליון מנות דם (רוסיה). אומדנים לגבי מדינות חבר העמים עדיין אין בידי החברה. אילקס מדיקל תפעל לחתימת הסכמים עם בנקי הדם במדינות אלה, והיא מעריכה כי מכירות משמעותיות מהשימוש בזכיונות אלה לא תרשמנה בשנה הקרובה. בנוסף, מציינת החברה, אין ביכולתה לאמוד בשלב זה את נתח השוק שלה בשווקים אלה.

ד"ר משה בן-שאול, מנכ"ל אילקס מדיקל, אמר היום: "החברה ביצעה קפיצת מדרגה בזכות התחלת המכירות של מוצרי הבדיקות של קאיירון ברבעון הרביעי של 2005. במקביל, תחום הדיאגנוסטי המסורתי של החברה שומר על איתנות. כמו כן, המשכנו לפתח את עסקי התוכנה ולייעל את עסקי הויטמנים של ג'י.אן.סי ובכך הבאנו לשיפור הניכר בשורה התחתונה.

אני מעריך, שחתימת הסכמים בעקבות הזכיונות הבלעדיים שקיבלנו מקאיירון במדינות חבר העמים ובטורקיה יסייעו לנו להמשיך ולהציג צמיחה בהכנסות וברווחים גם בשנים הקרובות".

ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-80.9 מיליון שקל והוא מהווה כ-52% מסך מאזן החברה. אילקס חילקה באפריל האחרון דיווידנד בסך של כ-6 מיליון שקל לבעלי מניותיה וחתמה על הסכם עשיית שוק במניותיה עם בית ההשקעות אקסלנס-נשואה.