הראיון האחרון עם יוסי בנאי

יוסי בנאי, למרות מחלתו, הספיק להקליט שיר חדש, "תרנגול כפרות", במיוחד לתכנית "מפגשיר" של ערוץ מוסיקה 24. השיר הוקלט, התכנית צולמה, אפילו נוצר הקליפ לשיר. ופתאם התברר שזהו השיר האחרון שהקליט. שזוהי הפעם האחרונה בה הוא דיבר על עבודתו. כמה עצוב.

לא חשבנו שככה זה יסתיים. כולנו היינו מאושרים כשבנאי, ממרום גילו ומעמדו נענה לאתגר, להפגש לשיר עם יוצר שלא עבד איתו קודם לכן. יוסי בנאי כתב את המילים ל"תרנגול כפרות", מיכה שטרית הלחין. אנחנו תיעדנו. תוך כדי צילום התוכנית אי אפשר היה לנחש שיוסי בנאי חולה: הוא היה מלא מרץ ויצירתיות ושמחת חיים. גם כשסיכם את חייו, גם כשדיבר על המוות.

אחר כך, כשהתברר שהוא חולה מאד, התעקש יוסי לצלם את הקליפ לשיר, כמו לומר: אני לא נכנע, אני ממשיך. עד הרגע האחרון. עשרה ימים אחרי צילום הקליפ הוא נפטר. כמה מהמשפטים שאמר מזכירים שוב ושוב מאיזו אישיות גדולה נאלצנו להיפרד:

"אני אוהב את אלה שפחות שרים. שאין להם קול. שהם לא "זמרים" במלוא מובן המלה. אולי בגלל שאני בא משם".

"בינינו, כשאף אחד לא שומע, המקצוע שלנו די אינפנטילי. בן אדם מבוגר... במקום לפתוח חנות, למכור משהו, איזה סחורה... מתעסק בשטויות, קם בבוקר הולך לאיזה אולפן ושר".

"אני לא יכול להיות לא מעורב. זה בדמי. אני מקשיב... אני שואל שאלות, אני מתערב... אז לפעמים אני גם מדבר שטויות ומשתיקים אותי... אני לא עציץ. אני לא פרח. כשאתה זורק עלי משהו זה משמיע צליל".

"כששואלים אותי: תגיד, לא נמאס לך לעשות מאה פעמים, מאתיים פעם, את אותו דבר... אותו מחזה, אותו פזמון. (אז אני אומר) לא. בפירוש לא. כי בכל פעם יש קהל חדש. כל פעם יש ילד אחד קטן באולם שאני שר לו. יש מאזין שאני שר לו ואני רוצה שהוא יהנה מזה".

"אמר את זה כבר פליני כששאלו אותו כמה סרטים הוא עשה, אז הוא אמר "אני כל הזמן עושה רק סרט אחד... כל החיים". ככה אני... כל החיים שר את אותו שיר... אוהב את אותה אשה... כל החיים. אפילו אם זו לא אותה אישה... כל החיים זה אותו שיר. בן אדם חי שיר אחד כל חייו. כל פעם המילים הן אחרות". "

התוכנית "מפגשיר" תשודר בערוץ 24 ביום ה' בשעה 21:00.