האנליסטים חלוקים בדעתם על מצבה של כי"ל והתמשכות המו"מ מול הלקוחות הסינים

אי.בי.אי: אם כי"ל הייתה מפצלת את תחום הברום ומנפיקה אותו "היינו פוגשים עוד חברת ענק תוצרת ים המלח, בשווי של למעלה מ-2 מיליארד דולר שיכולה להיות חברת מעו"ף גדולה"

בתי ההשקעות חלוקים בדעתם על מצבה של כי"ל . בעוד אי.בי.אי אופטימים במיוחד, בית ההשקעות מיטב והאנליסט, שי יצחקי, מעריכים כי מגזר האשלג סובל מאי ודאות מסויימת כתוצאה מהפסקת יכולתה של חברת פוטאש לווסת שוק זה.

בית ההשקעות אי.בי.אי מתייחס לדו"ח הרבעוני שכי"ל פירסמה שבוע שעבר ובתוך כך מעלה את מחיר היעד ל-24 שקל עם שמירה על המלצת "קניה".

הדו"ח הרבעוני של כי"ל הוכיח את עוצמתה של החברה וזאת למרות חולשה בעסקי האשלג. בית ההשקעות מציין, כי למרות שהאשלג הראה ירידה כמותית חדה של 45%, כי"ל ידעה לפצות על כך במכירת ברום.

בבית ההשקעות מאמינים כי "נפל דבר" בתחום הברום ולפיכך החליטו להעלות את מחיר היעד, כאמור. בית ההשקעות מוסיף לשבח את פעילות הברום של כי"ל ואומר, כי מגזר הברום תרם את הרווח הגבוה ביותר מבין המגזרים בפעם הראשונה מעולם.

בבית ההשקעות מחדדים את הנקודה, אם כי"ל הייתה מפצלת את תחום הברום ומנפיקה אותו לפי הרווח של הרבעון הראשון "היינו פוגשים עוד חברת ענק תוצרת ים המלח, בשווי של למעלה מ-2 מיליארד דולר שיכולה להיות חברת מעו"ף גדולה". נציין, כי שיעור הרווח התפעולי בתחום הברום עלה מ-19.1% ברבעון המקביל ל-28.8% מסך ההכנסות ברבעון הנוכחי.

כמו כן, בבית ההשקעות מעריכים כי נוצר מלאי של למעלה ממיליון טון. בזכות מלאי זה, מעריכים בבית ההשקעות, כי שנת 2007 תהיה חזקה במיוחד ברגע שהביקושים העולמיים יחזרו לרמות נורמאליות.

בית ההשקעות מתייחס גם לנושא של התמשכות משא ומתן של ספקי האשלג השונים עם הלקוחות הסינים ואומר, כי צד ההיצע בשוק האשלג מפגין חוזק שיביא בהמשך למחירים גבוהים מהרמה הנוכחית.

האנליסט, שי יצחקי, מבית ההשקעות מיטב פחות אופטימי והוא מעלה במעט את מחיר היעד ל-20 שקל מ-19 שקל למניה עם המלצת "החזק" וזאת למרות הדו"ח הרבעוני שהיה חיובי מהצפוי. גם יצחקי מציין לטובה את תחום הברום, אך קובע כי הרבעון השני צפוי להיות חלש בתחום האשלג והוא מעריך כי תוצאות מגזר זה ישתפרו החל מהמחצית השניה של השנה עם סגירת החוזים מול הסינים.

בניגוד לאי.בי.אי, יצחקי מציין, כי מגזר האשלג סובל מאי ודאות מסויימת כתוצאה מהפסקת יכולתה של חברת פוטאש לווסת שוק זה, וכן כפועל יוצא מגורמים פוליטיים ומסחריים המשפיעים על שוק האשלג בכללו.

אקסלנס, בדומה לאי.בי.אי, מעריכים כי הדו"ח הרבעוני של כי"ל דווקא הראה עוצמה והם מגדילים לומר כי הרבעון הראשון של השנה היה הרבעון הטוב ביותר שרשמה כי"ל אי פעם. הם מסבירים זאת על ידי הגדלת הפורטופליו של מוצריה ובעיקר בגידול הניכר במכירות הברום.

אקסלנס מעלים את מחיר היעד ל-23 שקל למניה עם המלצת "קניה" ומדגישים כי הגיוון במוצרי החברה יעזור לחברה להתגבר על החולשה הזמנית במכירות האשלג.