אקסלנס נשואה עידכנו את מחיר היעד עבור קבוצת דלק ל-827 שקל, 15% מעל מחירה הנוכחי

באקסלנס מציינים את דלק ארה"ב והנפקה הצפויה של דלק בלרון כגורם להצפת ערך במניה

אקסלנס נשואה עידכנו את מחיר היעד עבור קבוצת דלק ל-827 שקל, 15% מעל מחירה הנוכחי ובדיסקאונט של 13%. לאור הצפי לעליית הרווח הנקי תביא חלוקת מחצית מהרווח לדיבידנד בתשואה של מעל ל-4% ברבעון, מעריכים באקסלנס.

אקסלנס מזכירים, כי הקבוצה השיגה רווח שיא של כ-310 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה ולהערכתם, ברבעון השני השנה יושג רווח נקי גבוה משמעותית מאשר ברבעון שחלף.

אחת מהסיבות להצפת הערך בקבוצת דלק היא דלק ארה"ב. ברבעון השני, מציינים באקסלנס, דלק ארה"ב הנפיקה כ-23% ממניותיה לפי שווי "לפני הכסף" של כ-630 מיליון דולר, כשהרווח לקבוצה נאמד בכ-102 מיליון דולר. בנוסף, אומרים באקסלנס, ברבעון השני הרווח הנקי מבית הזיקוק צפוי לעלות בכ-100 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם, זאת לאור עליית מרווחי הזיקוק. ירון זר, אנליסט באקסלנס, סבור כי ברבעון השני מרווח הזיקוק צפוי להיות גבוה משמעותית מאשר ברבעון הראשון בפער של כ-6 דולר עד 8 דולר.

ירון זר מוסיף,כי ניצול כמעט מלא של יכולת הייצור (כ-60 אלף חביות ביום) בעוד שברבעון הראשון בוצעו שיפורים בבית הזיקוק שגרמו למכירה של כ-54.3 אלף חביות בממוצע יומי.

עוד סיבה שלדעתו של ירון זר מהווה פוטנציאל להצפת ערך, במידה שחברת הבת דלק בלרון (המחזיקה בנכסים בחו"ל) תונפק בבורסה הראשית בלונדון (LSE). נזכיר, כי דלק בלרון צפויה להנפיק בספטמבר-אוקטובר לפי שווי "לפני הכסף" של מעל 900 מיליון דולר בעוד שדלק נדל"ן נסחרת כיום בשווי במונחי אירו של כ-740 מיליון דולר.

להערכת אקסלנס, שוק ההון מייחס משקל יתר לסיכונים של דלק רכב. באקסלנס סבורים שהעלאת שווי השימוש ברכבי ליסינג מהווה יותר הזדמנות מאשר איום, וזאת לאור ההנחות הניתנות לחברות הליסינג. בנוסף, אומרים באקסלנס, מכירות החברה השנה מתקדמות בקצב נאה כשבשנת 2007 תשיק החברה מספר רב של דגמים.

"פרמיית תשובה"

היפוך מגמת המסחר במניית כור, מעלייה חדה לירידה חדה, לכשנודע כי תשובה לא ירכוש החזקה בכור, אלא חברה אחרת, מצביעה חד משמעית על המוניטין של בעל השליטה בדלק, יצחק תשובה.