איגוד המוסכים מגבש תביעה נגד חברות ביטוח בעניין הסדר המוסכים

לאחרונה נדחתה תביעה קודמת שהגישה קבוצת בעלי מוסכים, שלא במסגרת האיגוד, כנגד כלל ביטוח בגין הסדר המוסכים שהונהג על-ידה

ועד ענף הפחחות והצבע באיגוד המוסכים מחריף את המאבק בחברות הביטוח: יגיש תביעה נגד חברות הביטוח בעניין הסדר המוסכים.

לדברי יו"ר וועד ענף הפחחות והצבע באיגוד המוסכמים, יעקב חלווה, תביעה קודמת שהגישה קבוצת בעלי מוסכים, שלא במסגרת האיגוד, כנגד חברת הביטוח כלל , בגין הסדר המוסכים שהונהג על-ידה, נדחתה באחרונה.

בעקבות הכישלון החליט האיגוד ליזום בעצמו הגשת תביעה חדשה. על כוונתו זו, הפיץ מסמך לכ-4,800 מוסכים ובו נכתב: "בפני כבוד בית המשפט לא הוצגה תמונת המצב הכוללת, והעגומה של ענף תיקוני הרכב וכן ההשלכות הישירות והעקיפות של השיטה על כל ענף התחבורה - צרכנית, כלכלית, ובטיחותית.

בית המשפט דן בשאלה מצומצמת, האם שיטת מוסכי ההסדר ניתנת להגדרה כהגבל עסקי. נושא זה שולי יחסית לשאר התופעות הגרועות הנלוות, הטעיית הצרכנים ורמיסת זכויותיהם.

התביעה, שהוגשה ע"י מספר זעום של מוסכים, שהחליטו להילחם (ובצדק) בעוולות הנגרמות ע"י חלק מחברות הביטוח - לא הייתה ביוזמתנו והוגשה בניגוד מוחלט לדעתנו המקצועית והמשפטית.

תביעה זו נועדה מראש לכישלון, שכן המוסכים שיזמו את התביעה פעלו בחוסר ניסיון, ללא יעוץ ותמיכה מקצועיים וללא גב ארגוני. מנגד, עמדה עוצמת חברת הביטוח כלל בעלת אמצעים בלתי מוגבלים שניצלה את חולשת התובעים להשגת תקדים משפטי לכאורה, לשביעות רצונן של חברות ביטוח נוספות.

לאור התקדים הכושל, מומלץ לחברים להימנע מלקחת על עצמם יוזמות עצמאיות שעלולות ליצור תקדימים מסוכנים.

לדברי חלווה, האיגוד שוקד על הכנת תיק הוכחות כבסיס לתביעה רחבה יותר. בינתיים פועל האיגוד מול משרד התחבורה, ויו"ר פורום "התיקון הבטוח" באיגוד, רונן לוי, הגיש לאחרונה תלונות נגד שמאים מטעמה של מגדל .

מגדל מסרה בתגובה: "המתקראים 'התיקון הבטוח' מתכוונים כנראה בעיקר ל'תיקון הבטוח לחשבון הבנק שלהם'. מגדל פועלת כחוק, באופן שיבטיח את טובת הלקוח, שהרי מדובר בשוק חופשי ולקוח לא מרוצה ודאי שלא יתמיד בביטוח רכבו בחברה שלא תעניק לו את המיטב".