הפרקליטות תחל לקיים בקרוב שימועים לחשודים בפרשת קרנות הנאמנות

בפרקליטות מקווים כי יוכלו להגיש בפרשה כתבי אישום שייתנו ביטוי לעמדה השוללת מכל וכל את התנהגות בנק לאומי ובכיריו בנושא

הפרקליטות תחל בקרוב לקיים שימועים לחשודים בפרשת טובות ההנאה שקיבלו יועצי השקעות בבנק, מקרנות הנאמנות. מאחר שמדובר בכ-20 חשודים, השימוע ייערך בשלבים. בשלב הראשון זומנו לשימוע הגופים הגדולים, ועם סיומו, יזומנו שאר הגורמים החשודים.

הפרשה, שנחשפה בעקבות חקירת רשות ני"ע, עוסקת בטובות הנאה שהעניקו הקרנות של לאומי , פיא ופסגות, ליועצי ההשקעות של הבנק, במטרה שיעודדו את שיווק הקרנות אצל לקוחות הבנק. בפרשה חשודים בין היתר בכירים בבנק, ובהם הסמנכ"לים, דב גלבוע וצבי איצקוביץ, מנכ"ל פסגות אופק, גבי רביד, ומנכ"ל לאומי פיא, מיקי ציבייר.

במהלך השימוע ינסו הסניגורים לשכנע את הפרקליטות, כי אין מקום להגשת כתב אישום כנגד החשודים. בין היתר הם שוקלים להעלות את האפשרות שהבנק ייקח על עצמו את האחריות, ובכך יסיר אחריות מעל בכיריו.

בפרקליטות מקווים כי יוכלו להגיש בפרשה כתבי אישום שייתנו ביטוי לעמדה השוללת מכל וכל את התנהגות הבנק ובכיריו בנושא. גורמים בפרקליטות אמרו, כי הפרקליטות רואה בפרשה כ"טסט קייס" ובכוונה לפעול בנושא במלוא החומרה.

מטעם הפרקליטות, מטפלות בתיק פרקליטת המחוז, אלה רובינק, האחראית על תיקי ניי"ע בפרקליטות, עו"ד אורלי דורון, והפרקליטה עו"ד חנה קורין. עו"ד משה ישראל מייצג את הבנק; החשודים האחרים מיוצגים בידי עוה"ד דוד ליבאי, דן שינמן, נבות תל-צור, וגיורא אדרת, וניר כהן.