חולשת השווקים פגעה גם בהנפקת נאנט נדל"ן: הורידה את שוויה בכ-15% לצורך ההנפקה

החברה השלימה גיוס של 82 מיליון שקל לפי שווי של 840 מיליון שקל * הנפיקה רק 10% מההון לעומת 25% שתוכננו במקור

בצל חולשת השווקים הפיננסים בעולם בתקופה האחרונה, מספר חברות ובהן גם ישראליות, דחו הנפקות מתוכננות שהיו מיועדות לביצוע ב-AIM. הבולטות שבהן, מבין הישראליות, הן אפריקה ישראל , שתיכננה להנפיק את אפי אירופה ושטראוס-עלית .

עם זאת, חברת נדל"ן ישראלית אחת התעקשה להמשיך בהליכי ההנפקה. נאנט נדל"ן, המתמחה בייזום פרוייקטים למגורים בפולין ובהונגריה, הודיעה היום, כי השלימה את הנפקת מניותיה ב-AIM של לונדון.

החברה גייסה סך של כ-82 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-840 מיליון שקל לאחר ההנפקה, כך שלאחר ההנפקה יחזיק הציבור בכ-9.8% ממניות נאנט. המסחר במניות החברה יחל בסוף השבוע. כחתם ההנפקה שימש KBC Peel Hunt.

נציין, כי למרות שההנפקה יצאה לפועל, חולשת השוק ניכרה גם בה, כאשר החברה חתכה את שוויה המתוכנן בכ-15% ל-840 מיליון שקל וכן את היקף ההון המונפק ל-10% מ-25%. החברה תיכננה במקור לגייס כ-285 מיליון שקל, לפי שווי של 915-1,030 מיליון שקל (לפני הכסף).

לאחר ההנפקה, תחזיק אולימפיה בכ-31.2% ממניות נאנט ששוויין מסתכם בכ-262 מיליון שקל ותרשום רווח הון של כ-17 מיליון שקל לפני מס. לוינשטיין תחזיק לאחר ההנפקה כ-24.6% ממניות נאנט, ששוויין מסתכם בכ-207 מיליון שקל ותרשום רווח הון של 16 מיליון שקל.

אוסקר כצנלסון, מנכ"ל נאנט, אמר בעקבות ההנפקה, כי "אנו רואים בהשלמת ההנפקה בתקופה הנוכחית הבעת אמון רבה של המשקיעים האירופאיים בנאנט ובפוטנציאל הטמון בעתידה. בהתחשב בנסיבות שנוצרו בשוקי ההון, מצאנו לנכון למכור רק כ-10% ממניות החברה, ולהמתין לתקופה מתאימה יותר, שבה תוכל נאנט לגייס משאבים נוספים לפי מחירים נכונים יותר".

שאול לוטן, יו"ר נאנט, אמר היום, כי "ההנפקה מלמדת על השבחת הערך הרבה שנוצרה בנאנט בשנה האחרונה, ואנו משוכנעים כי הנהלת החברה תדע להצעיד את החברה לשיאים חדשים ולייצר ערך נוסף לבעלי המניות תוך הסתייעות בכספים שגייסנו בהנפקה ושיושקעו בפרוייקטים חדשים".

נאנט מתמחה בייזום והקמה של פרוייקטים למגורים בפולין ובהונגריה. החברה מעורבת כיום ב-11 פרוייקטים בהיקף כולל של כ-7,000 יחידות דיור, כאשר כ-1,200 מתוכן כבר נמכרו. היקף המכירות הצפוי ממכירת כלל הפרוייקטים הנ"ל נאמד ב-700 מיליון יורו לכלל השותפים בפרוייקטים. לנאנט הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם בית ההשקעות ליהמן ברדרס, שצפוי להשקיע בפרוייקטים החדשים שתקים נאנט במזרח אירופה. נאנט הנפיקה אשתקד איגרות חוב למשקיעים בבורסה של תל-אביב.