מורי גולדמן לביהמ"ש: עודד דסאו משך מקופת גולן 12.1 מיליון דולר בתוך 10 ימים

יזם הנדל"ן הקנדי טוען כי דסאו פעל מאחורי גבו להבריח את נכסי חברת גולן ואת המקדמה בסך 10 מיליון דולר שהוחזרה לה עם ביטול העסקה לרכישת אמד

יזם הנדל"ן הקנדי מורי גולדמן טוען, כי היהלומן עודד דסאו, בעל השליטה בחברה הבורסאית גולן מלאכת מחשבת, משך מקופת החברה יותר מ-12 מיליון דולר ולא רק 4.8 מיליון דולר, כפי שנטען עד היום.

בסוף השבוע, דחה ביהמ"ש המחוזי בת"א את בקשת גולדמן להוציא צו מניעה זמני במעמד צו אחד, האוסר על דסאו לבצע דיספוזיציה בנכסיו עד לסכום של 23.5 מיליון שקל. סגן הנשיא, השופט יהודה זפט, ציין שאינו רואה מקום לצו כאמור בטרם הגיש גולדמן את התביעה עצמה. במקביל, אגב, הגיש גולדמן בקשה לעקל את נכסיו של דסאו.

כזכור, דסאו ביקש לרכוש מחצית ממניות חברת הנדל"ן אמד, המחזיקה בנכסי חברת התחבורה דן, תמורת 75 מיליון דולר. לאחר שכשל בגיוס משקיעים, הוא ניסה להכניס שותפים בנעליה של גולן. באחרונה נחתמה העסקה הסופית, שבה החברות אוסיף וקרדן והמיליארדר אלן קסדן רכשו את חלקה של גולן בעסקה, תמורת 2.4 מיליון דולר.

גולדמן, לשעבר מבעלי טמפו , טוען באמצעות עוה"ד אופיר שליטנר ועמוס בנצור, כי הלווה לדסאו 5 מיליון דולר לתשלום החצי השני של המקדמה בסך 10 מיליון דולר, ששילם בעסקה המקורית שבוטלה. כבטוחה להלוואה, דסאו שיעבד מחצית ממניותיו בגולן (73%), ואיפשר לו לקבל את החזר ההלוואה במניות של החברה.

דסאו, טוען גולדמן, "פעל באופן מכוון ומתוכנן" להוציא ממנו יותר מ-5 מיליון דולר כהלוואה, אך כעת מתברר שהוא פעל מאחורי גבו ובדרכי מירמה להבריח את נכסי חברת גולן ואת המקדמה בסך 10 מיליון דולר שהוחזרה לה עם ביטול העסקה לרכישת אמד.

בדרך זו, נטען בבקשה, גזרה גולן קופון בסך 2.4 מיליון דולר על חשבונו של גולדמן, בכך שהמחתה לרוכשים הסופיים של אמד (אוסיף, קרדן וקסדן) את זכויותיה לרכישת המניות.

לדברי גולדמן, נודע לו מדסאו עצמו שבניגוד להתחייבויותיו להעביר 5 מיליון דולר להבטחת החזר ההלוואה, הוא משך לכיסו 7.3 מיליון דולר כדי לפרוע הלוואת בעלים, ובתוך 10 ימים בלבד משך 12.1 מיליון דולר מתוך 12.4 מיליון שהושבו לגולן בביטול העסקה. (בש"א 14612/06).