אריה פינגולד: "HP שילמה מחיר מציאה; החברות מתאימות כמו כפפה ליד"

מייסד מרקורי: "מרקורי, להערכתי, יכולה להכפיל פי שלושה את הביצועים של החומרה והתוכנה של HP"

"המחיר ששילמה HP על מרקורי הוא מחיר מציאה", אומר היום (ד') אריה פינגולד, ממייסדי מרקורי. "למרקורי יש מאפיין מיוחד שמאוד נדיר להיתקל בו בתחום ההיי-טק: יש לה שליטה בשוק. אני מדבר על שליטה ברמה כזאת שאם היא תרכוש חברה נוספת, היא כבר תהיה על גבול של חקירה האם מדובר במונופול. 95% מהלקוחות בשוק קונים מוצרים של מרקורי".

פינגולד הקים את מרקורי בשנת 1989. החברה החלה את דרכה בבית קטן באור-יהודה. "התחושות שלי היום דומות לתחושות של אב, שבנו מביא הביתה לראשונה את הכלה", אומר פינגולד. "לדעתי, HP ומרקורי זה בהחלט זיווג מתאים, ואני צופה להן עתיד חיובי".

היו חברות נוספות שהתעניינו ברכישה של מרקורי. להערכתך, מרקורי ביצעה את הבחירה הנכונה?

"אלו שתי חברות שמאוד מתאימות אחת לשנייה. הרכישה היא מהלך טוב גם למרקורי וגם ל-HP, הן מתאימות כמו כפפה ליד וקל לראות את החיבור ביניהן. אני מכיר את HP עוד מהימים שהם ניסו לרכוש את החברה הקודמת שלי, דייזי (סטארט-אפ שהקים פינגולד לפני הקמת מרקורי, ש.ח). HP היא חברה שהוקמה על ידי שני ג'נטלמנים, היולט ופקארד, שני אנשים בעלי קסם רב שהקימו חברה לתפארת".

"החיבור של HP עם מרקורי מוצלח מאוד. HP מוכרת מערכות IT שכל העולם משתמש בהן, ומרקורי יודעת לעשות אופטימיזציה שלהן כך שמרקורי, להערכתי, יכולה להכפיל פי שלושה את הביצועים של החומרה והתוכנה של HP".