נמרודי מציע למשקיעי מלונות הכשרה למכור לו המניות ב-1.45 שקל למניה

לאחר שהחברה הודיעה כי בעקבות מצב הלחימה בצפון לא פוקדים אורחים את מלונותיה שבצפון

עופר נמרודי, בעל השליטה בחברת הכשרת היישוב , מנסה למחוק בפעם השנייה בתוך 4 חודשים את חברת מלונות הכשרת היישוב מהמסחר בבורסה. אתמול בשעות אחר הצהריים הגישה חברת הכשרת היישוב הצעה לרכישת 11.9% מהון המניות של הכשרת היישוב מלונות, במחיר של 1.45 שקל למניה - מחיר הזהה למחיר המניה בבורסה כיום. בסך הכל צפויה חברת הכשרת היישוב להשקיע סכום של כ-4 מיליון שקל במחיקתה של חברת המלונות מהבורסה במקרה של היענות מלאה, אך על פי חוק החברות די לה בהיענות של 5.5% על מנת להגיע לאחזקה אפקטיבית של 95%, ועל ייתרת המניות תוכל הכשרת היישוב לבצע רכישה כפויה.

הצעת הרכש הראשונה של נמרודי כשלה ולא השיגה את המינימום הנדרש בפעם הראשונה לפני 4 חודשים, למרות שהמחיר שהציע היה גבוה במעל ל-10% ממחיר השוק יום לפני הגשת ההצעה. בדרך כלל בעלי שליטה שמגישים הצעת רכש שנייה למניות החברה לאחר כישלון ההצעה הראשונה משפרים את המחיר על מנת למשוך את המשקיעים להיענות לה, אך לא במקרה הזה. מחיר הצעת הרכש זהה בדיוק למחיר ההצעה המקורית. הסיבה היא כמובן המלחמה בצפון שלמעשה עשתה בעבור נמרודי את העבודה.

כזכור, חברת מלונות הכשרת הישוב הודיעה לפני כשבועיים, כי מאז שאזור הצפון נמצא תחת התקפת טילים מרבית מלונותיה הנמצאים באזור זה למעשה אינם מקבלים אורחים. המשמעות היא פגיעה בהיקף של 85% בהכנסות החברה.

עיתוי הפגיעה במלונות הצפוניים של חברת מלונות הכשרת היישוב גרוע במיוחד. מלבד העובדה שמלון נפטון שלה באילת היה סגור עד כה ונפתח רק בימים האחרונים (ולא יכול לאזן במעט את הפגיעה בהכנסות המלונות הצפוניים), העונה החזקה ביותר ברשת נפגעת בצורה אנושה, ובוודאי תקרין על התוצאות השנתיות של החברה. הרבעון השלישי בענף המלונאות הוא הרבעון החזק ביותר, שכן משפחות רבות נוהגות לנפוש בין החודשים יולי-אוגוסט בבתי המלון. במקום להיות באחוזי תפוסה גבוהים בחודשים אלו, נמצאים כעת המלונות הצפוניים בתפוסה אפסית.

מצבה הבעייתי העתידי של הכשרת היישוב מלונות מצטרף למעמדה הפיננסי החלש של החברה. הונה העצמי של מלונת הכשרת היישוב עומד על 2.1 מיליון שקל בלבד, והוא ממן מאזן בהיקף של 226.2 מיליון שקל. הפסד כבד ברבעון השלישי של השנה עשוי להעביר את החברה להון עצמי שלילי, ולהחליש בצורה מהותית את מצבה הפיננסי. מאזנה הממונף של החברה כולל אשראי מבנקים לזמן קצר בהיקף כולל של 98.7 מיליון שקל, וחוב בנקאי לזמן ארוך בהיקף של כ-50 מיליון שקל. בנוסף חייבת החברה 54 מיליון שקל לחברה האם.

חברת מלונות הכשרת הישוב מנהלת 6 בתי מלון ברחבי הארץ, הכוללים 845 חדרים מתוכם 519 חדרים בבעלותה המלאה, 226 בבעלות משותפת ו-100 חדרים מנוהלים בלבד. רשת בתי המלון של החברה כוללת את מלון גלי כנרת בטבריה, מלון רות רימונים בצפת, מלון אופטימה טאואר ברמת גן, מלון רימונים חרמון בנוה אטיב, מלון המעיין בנצרת ומלון נפטון באילת.