יו"ר אבגול: אנחנו מתכוננים להנפקה ב-AIM שבלונדון

ההערכה היא כי תג המחיר יהיה גבוה מ-100 מיליון דולר * פטרוכימיים, המחזיקה 20% מאבגול, אישרה את דבריו בדיווח לבורסה

"אנחנו מתכוננים להנפקה ב-AIM שבלונדון", אמר היום שוקי גולדווסר, יו"ר יצרנית חומרי הגלם לחיתולים אבגול, בכנס של חברות מוטות יצוא שנערך ברחוב אחד העם בתל-אביב, מקום מושבה של הבורסה המקומית. בדבריו אישר גולדווסר את הדיווחים הראשוניים ב"גלובס", לפיהם החברה מתכננת הנפקה ב-AIM. המפעלים הפטרוכימיים, שרכשה במהלך השנה 20% מאבגול, אישרה היום בדיווח לבורסה את תוכניות ההנפקה. שווי ומועד הגיוס העתידי טרם נקבעו, אך נראה כי בחברה מכוונים גבוה, ויבקשו תג מחיר של הרבה מעל 100 מיליון דולר.

ב-2001 נערכה לאבגול הערכת שווי, לצורך רכישת מניות של המייסדים המקוריים, ובמסגרתה נקבע לאבגול שווי של 84 מיליון דולר. נכון לאותה תקופה היה לאבגול פס ייצור יחיד, בישראל בלבד, ומאז התרחבה החברה למקומות רבים בעולם, בהם היא מייצרת את חומר הגלם לתעשיית החיתולים.

את 2001 סיימה החברה עם מחזור הכנסות של 70.2 מיליון דולר, ומאז צמחה בקצב שנתי ממוצע של 23%, כך שאת 2005 סיימה עם מחזור מכירות של 163.5 מיליון דולר. מבחינת קברניטי החברה מדובר בקצב גידול טבעי, שכן הם חוזים כי בתום השנה הנוכחית הם ידווחו על מחזור הכנסות של 205 מיליון דולר.

על-פי תוצאותיה הכספיות של החברה במחצית הראשונה של השנה, נראה שהיא עומדת ביעדים. ההכנסות של אבגול במחצית הסתכמו ב-108.7 מיליון דולר, כאשר שיעור הרווח הגולמי מתוכן עמד על 25.9%. הרווח התפעולי הסתכם בכ-17.6 מיליון דולר, סכום זהה לרווח התפעולי של אבגול במהלך כל 2005. את המחצית הראשונה של 2006 סיימה עם רווח נקי של 8 מיליון דולר. בראיון שהעניקו ל"גלובס" באוגוסט האחרון ניצלו ראשי החברה את היותה של אבגול חברה פרטית, ולכן העריכו ללא חשש כי תציג בסוף שנת 2006 שורה תחתונה חיובית של יותר מ-14 מיליון דולר. מהמצגת שהחברה הציגה היום בכנס עולה, כי צבר ההזמנות שלה מסתכם ב-535 מיליון דולר לאספקה עד תום 2008.

הדבר שאמור לזרז ולהקל את הנפקתה העתידית של אבגול בלונדון הוא העובדה שבמהלך השנה רכשה כאמור הפטרוכימיים 20% מהון מניותיה ב-18 מיליון דולר. בהסכם בין השתיים, ששיקף לאבגול שווי של 90 מיליון דולר, ניתנה לפטרוכימיים אופציית PUT לצאת מן העסקה, במידה שאבגול לא תהפוך לציבורית בתוך שנתיים מעת החתימה בין הצדדים. לכן, סביר להניח כי באבגול ינסו לקדם ככל האפשר את הנפקת החברה כדי לשמור על השותפה החדשה, ועל-פי הערכות הגיוס בלונדון יתקיים במהלך השנה הבאה.

בעבר כשלה אבגול בניסיון לגייס כספים בבורסה המקומית, מה שבדיעבד יכול לשחק לידיה, שכן 95% מסך המכירות של החברה מופנים לשוק הבינלאומי, כאשר 66% מיועדים לצפון אמריקה, כך שהנפקה מחוץ לגבולות המדינה נראית טבעית יותר. "בישראל אין מספיק אנשים", הסביר גולדווסר מדוע ישראל הייתה ותישאר חלק צנוע מהמחזור, וציין כי סין הפכה ליעד מהותי בתוכנית האסטרטגית של החברה.