ניסיון להעלות ערך לפני המכירה? גרנית הכרמל מבקשת להכפיל ייצור המים המותפלים במתקן בפלמחים

גורמים במשק המים: באוצר ובתשתיות לא יאשרו הבקשה, שכן בכך ייחשפו לתביעות מצד משתתפים שהפסידו במכרז

גרנית הכרמל הגישה בקשה למשרד התשתיות להכפיל את יצור המים המותפלים במתקן ההתפלה שהיא בונה בחוף פלמחים, מ-30 מיליון מ"ק בשנה ל-60 מיליון מ"ק בשנה. ממשרד התשתיות נמסר בתגובה, שהבקשה אכן הגיע, וכי היא נבחנת על ידי הגורמים המקצועיים.

לדעת גורמים במשק המים, משרד התשתיות ומשרד האוצר לא יוכלו להיענות לדרישה זו, שכן בכך הם חושפים את עצמם לתביעות מצד משתתפים אחרים במכרז שלא זכו בו. אלה יוכלו לטעון, שהמכרז היה ל-30 מיליון מ"ק בשנה, וכי הגדלת הכמות, עוד בטרם הושלמה בניית המתקן, כמוה כהטעית המשתתפים, וכי בכך משנה המדינה את תנאי המכרז.

יצוין, שהחשב הכללי באוצר, ירון זליכה, הודיע לאחרונה שלדעתו, העמידה בכל תנאי מכרזי BOT מחייבת את היזמים ואת משרד האוצר, וכי אין לשנות את התנאים אחרי הזכייה במכרז.

עוד טוענים גורמים במשק המים, שמה שעומד מאחורי בקשת גרנית הכרמל הוא ניסיון להעלות את ערכו של מתקן ההתפלה, על רקע ניסיונות למכור את הקבוצה במכרז באמצעות מריל לינץ'.

במקביל מתמודדת גרנית במכרז על הקמת מתקן ההתפלה בחדרה לייצור 100 מיליון מ"ק מים. עוד בקונסוצריום אוסיף , תהל, בשיתוף שתי חברות ספרדיות, אינימה ואקווליה. מולן מתמודד קונסורציום בו חברים איי.די.אי (לשעבר הנדסת התפלה) בבעלות דלק והאחים עופר וכן שיכון ובינוי . תוצאות מכרז זה יפורסמו בשבועות הקרובים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה, שלא התקבלה כל פנייה בנושא הגדלת המתקן. משרד האוצר מדגיש, שבכל מקרה החוזה המחייב שנחתם בין הצדדים הוא למתקן בהיקף של 30 מיליון מ"ק בשנה וכי אין כל כוונה לאפשר את הגדלתו, מאחר ומדובר בשינוי מהותי המחייב מכרז חדש.