פרוטרום תשווק מיצוי טבעי ייחודי להורדת רמת הסוכר בדם

המוצר אמור לתרום לחברה הכנסות של מיליוני דולרים בשנה, מתוך שוק של כ-50 מיליון דולר

חברת פרוטרום מוסיפה מוצר ייחודי נוסף לפורטפוליו שלה. החברה, העוסקת בתחום תמציות הטעם והמיצויים הטבעיים, דיווחה היום כי חתמה על הסכם רישוי עם חברת די-הרב מהחממה הטכנולוגיתNGT בנצרת, לייצור ושיווק מיצוי ייחודי מצמח, המשמש להורדת ולייצוב רמות הסוכר בדם, ומיועד לחולי סכרת. על-פי הערכות, המוצר עשוי לתרום לפרוטרום הכנסות של מיליוני דולרים בשנה, מתוך שוק של כ-50 מיליון דולר אליו הוא פונה לאחר צמיחה של כ-30% בשנה האחרונה .

בכוונת פרוטרום למכור את המוצר באירופה ובארצות-הברית באמצעות החברה-הבת שלה בשוויץ, כשהרישיון מעניק לה את זכויות השיווק הבלעדיות של המוצר. בשוק מוכרים מספר מוצרים טבעיים נוספים המיועדים להורדת הסוכר בדם, אך נראה שהמוצר שבאמתחתה של החברה הישראלית נחשב לאחד היעילים בתחום, מאחר שהוא נתמך במבדקים קליניים שהניבו אינדיקציות מצוינות, לדבריה. המוצר פונה לשוק המזון הפונקציונאלי ולתעשיית ה-Nutraceuticals (אבקות וקפסולות ייעודיות - ר.מ.).

שוק היעד מורכב בעיקר מקבוצת חולי הסכרת Type 2, אשר מספר החולים בה בעולם מוערך בכ-190 מיליון איש, כ-10% מהם בארצות-הברית. על-פי הנתונים שמוסרת פרוטרום, כ-40% מהחולים במחלה בארצות-הברית נוהגים להשתמש במוצרים טבעיים בנוסף לטיפול התרופתי הקונבנציונאלי, וכן השימוש בחומרים הטבעיים זוכה לאהדה גם מצד אגודת הסכרת האמריקנית.

על הכוונת: מיזוגים ורכישות

פרוטרום משקיעה בשנים האחרונות משאבים ומאמצים רבים בהרחבת מגוון המוצרים הטבעיים המיוצרים ומשווקים על ידה, עם דגש מיוחד על כאלה המיועדים לשילוב בשוק מוצרי המזון הפונקציונלי הצומח בקצב מהיר יותר מאשר שוקי המיצויים הרגילים. עם זאת, החברה גם משלמת לעתים את מחיר ההתמקדות במוצרי ושוקי נישה, כפי שקרה לה ברבעון החולף לאחר שהצניחה במחירי תמציות האשכוליות - תחום בו יש לחברה פעילות רחבה - שחק בצורה ניכרת את רווחיותה.

בכל מקרה, נראה שאת הצמיחה האמיתית תשיג פרוטרום בעיקר באמצעות מיזוגים ורכישות מהותיים, אפשרות שהיא בוחנת בתקופה האחרונה ביתר שאת. הרכישה המהותית האחרונה שהחברה ביצעה הייתה בתחילת 2006, אז נרכשה חברת NESSE הגרמנית המתמחה בתמציות מלוחות בכ-18 מיליון אירו, ועל-פי הערכות החברה בוחנת כיום רכישות נוספות, שלפחות אחת מהן היא של פעילות בסדר גודל רציני למדי, הזהה להיקף עסקיה של פרוטרום.