הושלמה הנפקת קרן הריט הראשונה בישראל, "ריט 1", תוך גיוס כ-174 מ' ש'; נרשם חיתום יתר של כ-175%

לקרן נכסים בהיקף 140 מיליון שקל, ונותרו לה 610 מיליון שקל פנויים להשקעה

הושלמה הנפקת קרן הריט (REIT) הראשונה בישראל, "ריט 1", תוך גיוס של כ-174 מיליון שקל, החברה דיווחה על חיתום יתר של כ-175% במכרז הציבורי. הגיוס האמור מצטרף לגיוס הון פרטי שביצעה החברה במהלך אפריל השנה, במסגרתו גויסו כ-140 מיליון שקל.

בקרן השקיעו שורת מוסדיים מקומיים, ולאחר ההנפקה הנוכחית, עומד הונה העצמי על כ-315 מיליון שקל, מהם כ-140 מיליון שקל הושקעו בנכסים מניבים והיתרה, כ-175 מיליון שקל הינם נזילים להשקעה.

ההנפקה הובלה על ידי אקסלנס נשואה חיתום, כלל פיננסים חיתום, לידר הנפקות ומנורה חיתום וניהול.

לאחר ההנפקה, על פי מגבלות המינוף המוטלות על הקרן לפי חוק, יכולה הקרן לרכוש נכסים עד להיקף כולל של כ-750 מיליון שקל, כלומר יכולת רכישה בהיקף של כ-610 מיליון שקל נוספים, מעבר לנכסים שבבעלותה כיום.

ריט 1 מנוהלת על-ידי שמואל סייד, ותיק בענף הנדל"ן, שכיהן בעבר כמנכ"ל חברת הנדל"ן המניב מבני תעשייה וכמנכ"ל חברת הבנייה למגורים נווה-גד מקבוצת נכסים ובניין. כיו"ר הקרן מכהן אריאל אבן, ששימש בעבר כמשנה למנכ"ל חברת הנדל"ן המניב גזית-גלוב, ופנה באחרונה לדרך עצמאית.

אריאל אבן, יו"ר החברה מסר: "אנו גאים על הצלחת ההנפקה הראשונה של קרן ריט בישראל. מדובר בכלי חדש בשוק ההון אשר טמון בו פוטנציאל רב להשאת רווחים לבעלי המניות. שמחנו לראות כי מספר רב מאד של גופים גילה עניין בהנפקת הקרן ויש בכך להעיד על האמון שרוכש שוק ההון הישראלי לקרן. אנו מקווים ומאמינים כי מודל הריט בישראל יזכה לפופולריות, בדומה למקובל בארה"ב ובמדינות רבות נוספות".