בקשות לתביעה ייצוגית נגד יטבתה ושטראוס-עלית: הקטינו אריזות מוצרים מבלי להוריד מחיר

התביעה נגד יטבתה, בהיקף 57 מ' ש', מתייחסת למשקאות החלב שוקו ומוקה, והתביעה נגד שטראוס, בהיקף 18 מ' ש', מתייחסת לשוקולית

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשו היום (א') שתי תביעות נוספות ובקשות לאישורן כייצוגיות, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, בעניין הקטנת אריזות מוצרים ללא הפחתה במחירם. התביעות הוגשו נגד מחלבות יטבתה ושטראוס-עלית . התובעים מבקשים מבית המשפט לחייב את הנתבעות להשיב לצרכני המוצרים את התשלום ששילמו ביתר בגין רכישתם.

בתביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של כ-57 מיליון שקל נגד מחלבות יטבתה, טוען התובע, נדב לוי, כי יטבתה מוכרת מזה כשלוש וחצי שנים את משקאות החלב שוקו ומוקה בתכולה מופחתת של 225 מ"ל במקום 250 מ"ל, מבלי שהודיעה על כך לצרכנים ומבלי שטרחה להפחית את המחירים. לדבריו, גם אם המחירים הופחתו, ההפחתות לא היו אקוולנטיות להפחתות התכולה.

בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של כ-18 מיליון שקל נגד שטראוס-עלית טוען התובע, פטר רוט, כי החברה מוכרת מזה כשנתיים את המוצר שוקולית בתכולה מופחתת של 850 גרם במקום 1 ק"ג, מבלי שהודיעה על כך לצרכנים ומבלי שהפחיתה את מחיר המוצר.

לדברי התובע, באמצעות עוה"ד אמיר ישראלי ויוחי גבע, שטראוס-עלית פועלת בדרך של הטעיית צרכניה באופן החוזר על עצמו במוצרים נוספים שלה. כך למשל, לדבריו, הפחיתה באותה שיטה את משקלן של אריזות הוופלים שלה ואריזות סוכריות טופי.

טרם התקבלה תגובתם של הנתבעות. (ת..א 2392-3/06).