חב' השיווק "מדיסון פארמה" רכשה את קבוצת השיווק "פארמטופ-פארמטרייד"

היקף העסקה מוערך ב-40 מיליון ש'; מנכ"ל מדיסון: פארמטופ תצא לחו"ל

חברת שיווק מוצרי הביוטכנולוגיה "מדיסון פארמה" רכשה את קבוצת שיווק מוצרי הדיאגנוסטיקה "פארמטופ-פארמטרייד". היקף העסקה לא נמסר על-ידי הצדדים אך הוא מוערך ב-40 מיליון שקל. קבוצת פארמטופ נרכשה מיורשיו של יצחק אשכנזי, מייסד ובעלי החברה אשר נפטר לפני כשנתיים. הקבוצה מעסיקה 45 עובדים ומנכ"לה הוא מאיר ריכטר.

מדיסון, הרוכשת, המנוהלת על-ידי מאיר יעקבסון ושמואל ברקוביץ', מתמחה בשיווק של תרופות ביוטכנולוגיות, בעיקר בישראל ולאחרונה גם בחו"ל. בין היתר מייבאת החברה לישראל ומשווקת את תרופת הטיסברי של ביוג'ן, תרופה לטרשת נפוצה המתחרה ב"קופקסון" של טבע. עוד מייצגת מדיסון מוצרים של חברת שייר האנגלית ואיבסן הצרפתית. לדברי יעקבסון, שוק שיווק התרופות בישראל מגלגל, בהערכה גסה, כמיליארד שקל בשנה, כשמדיסון היא "ב-7 המובילה".

פארמטופ, הנרכשת, מייצגת מספר חברות אמריקניות ואירופאיות מובילות בתחום הדיאגנוסטיקה, הציוד המחקרי והריאגנטים (חומרים ביולוגיים) למחקר.

במסגרת העסקה רכשה חברת מדיסון גם את המבנה בו שוכנים משרדיה של פארמטופ-פארמטרייד, 3,000 מ"ר בכפר סבא. לפארמטופ אין פעילות בחו"ל, אך יעקובסון הסביר היום כי מדיסון מתכננת לה פעילות כזו. להערכתו, תוך שנתיים תגיע פעילות קבוצת מדיסון בחו"ל לכמחצית מהיקף פעילותה הכולל.

לדברי יעקובסון, "מסתבר שיש יתרון למי שיודע איך לשווק מוצרי בריאות, גם מחוץ למדינתו שלו. אנחנו יודעים כיצד לעבוד מול רגולציה, אפילו אם זו אינה אותה הרגולציה ויודעים כיצד לעבוד מול בתי חולים, גם אם אינם מתנהלים כמו בתי החולים הישראלים".

את חברת מדיסון ייצגו בעסקה עורכי הדין יואל נאמן ממשרד תדמור ושות ועו"ד בועז אדלשטיין ממשרד ווינרוט' ושות. את קבוצת פארמה טופ-פארמה טרייד ייצג עו"ד שמואל לביא.