בקשה לביטול פסק בורר של רלי לשם: "לא גילה שהוא בניגוד עניינים חמור ביותר"

הבוררות עסקה בסכסוך עסקי שהתגלע בין יוסי ורונית בן-רובי, המחזיקים 37.5% מחברת ואייר סי מובינג, לבין יתר בעלי המניות

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה בקשה לביטול פסק בורר שנתן עו"ד ד"ר ישראל (רלי) לשם, בנימוק שלא גילה לצדדים שהוא "נתון בניגוד עניינים חמור" וכן על שלא הכריע לכאורה במחלוקות ונתן פסק עמום ביותר.

הבוררות עסקה בסכסוך עסקי שהתגלע בין יוסי ורונית בן-רובי, המחזיקים 37.5% מחברת Vayer Air Sea Moving)VASM), לבין יתר בעלי המניות - קבוצת ואייר (50%, נשלטת ע"י יואב לירן ושמואל מאירסון) וחנן פרידר (12.5%). VASM, המחזיקה בכ-35% משוק האריזה והשילוח הבינלאומי בישראל, נוצרה ממיזוג חברת ואייר עם ASM של בן-רובי.

באמצעות עוה"ד יעקב אנוך והילה בן-חנוך ממשרד מ.פירון ושות', טוענים בן-רובי כי שאר בעלי המניות ניסו להשתלט על החברה ולנשלם ממנה. בהתאם להסכם המייסדים, הם הלכו לבוררות אצל ד"ר לשם, שותף בכיר במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדויין ושות'.

שני הצדדים ביקשו לרכוש את החברה, וניהלו גם בבוררות מו"מ על כך. בפסק בורר בן 11 עמודים קבע לשם, כי ואייר ופרידר זכאים לרכוש את מניות בן-רובי בחברה לפי הסכם שנחתם, וכי על בני הזוג לעשות את כל הדרוש לשם הקלוזינג של ההסכם.

בימים אלה, כך נטען, התברר להם לפתע, שקיים קשר עסקי בין לשם לבין קבוצת ואייר, בה מחזיקים האחרים. לדבריהם, "מקור ניגוד העניינים הוא בכך שמשפחת לבנת על הסתעפויותיה, הינה מבעלי השליטה הן בקבוצת מכתשים אגן (לקוחה עיקרית של משרד מיתר ושל הבורר אישית) והן בסמפאל, המחזיקה בחצי ממניותיה של קבוצת ואייר".

גם לגופם של דברים, הם מוסיפים, פסק הבורר מנשל אותם מרכוש שערכו למעלה ממיליון דולר, בלא כל תמורה. אם לא די בכך, הבורר לא הכריע בשאלה העיקרית - מה שווי החברה - למרות שהצדדים הגישו לו מכתב כוונות, המעמיד את ערכה על לפחות 3.5 מיליון דולר, מה שאומר שחלקם הוא לפחות 1.5 מיליון דולר.

לטענתם, לשם "ניסח פסקו באופן שאין לכנותו פסק", משום שהפסק עמום באופן שגם אדם תם-לב אינו יכול לבצעו, ובתוספת אי-ההכרעה בשאלת השווי, הרי שהוא "קליפה ריקה מתוכן". (ה.פ. 1318/06).