פאנגאיה נדל"ן, השלד הבורסאי לשעבר, רשם ברבעון השלישי רווח של 4.2 מיליון שקל

באפריל רכשה החברה בניין מגורים בן 436 יח"ד בליפציג בתמורה ל-65 מיליון שקל * הבניין מניב דמי שכירות שנתיים של כ-6 מיליון שקל

9 חודשים לאחר שרכשו את השליטה בפאנגאיה נדל"ן , מציגים אסף טוכמאייר, ברק רוזן, ורז נוימן, בעלי קבוצת קנדה-ישראל, רווח של 4.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. בעקבות הרווח גדל ההון העצמי של פאנגאיה לכ-22.2 מיליון שקל. היות והחברה החלה את פעילותה הנוכחית בתחום הנדל"ן רק בשנת 2006, אין רלוונטיות להשוואת תוצאות החברה לאלה של שנת 2005.

חברת פאנגאיה הייתה שלד הבורסאי עד לינואר 2006. עם רכישת השליטה, בתחילת שנת 2006, החלו לצקת לתוכה בעלי קבוצת קנדה ישראל פעילות בתחום הנדל"ן ביבשת אירופה, ועתה היא מציגה רווח ראשון מפעילות זו. בחודש מאי האחרון גייסה החברה סכום של 85 מיליון שקל בבורסה בתל אביב לצורך מימון השקעות חדשות בתחום הנדל"ן באירופה ובישראל.

מאז העברת השליטה בחברה לבעלי קבוצת קנדה ישראל, ביצעה פאנגאיה מספר עסקאות, ביניהן עסקת ליפציג, בה רכשה החברה, בחודש אפריל, בניין מגורים, בן 436 יח"ד, תמורת כ- 65 מיליון שקל. הבניין מניב דמי שכירות שנתיים של כ- 6 מיליון שקל.

עיסקת לייפציג מצטרפת לעסקה נוספת של החברה בגרמניה שבוצעה לאחרונה. בחודש יולי הודיעה פאנגאיה נדל"ן על זכייתה במכרז להקמת פרוייקט משרדים ומגורים בפרנקפורט בהשקעה כוללת של כ- 549 מיליון שקל. חלקה של פאנגאיה נדל"ן בפרוייקט יעמוד על 40%.

נוסף על העסקאות בגרמניה, הודיעה פאנגאיה בשבוע שעבר על כניסה ראשונה לשוק הפולני. החברה זכתה במכרז לרכישת חטיבת קרקע בהיקף של כ-350 דונם בעיירה סירוצק, הסמוכה לוורשה, בירת פולין. על הקרקע תוקם שכונת מגורים יוקרתית בת 300 יחידות דיור.

מנכ"ל פאנגאיה נדל"ן, ברק רוזן, אמר היום: "אנו גאים בתוצאות הרבעון השלישי שמעידות על איכות הנכסים ופוטנציאל ההשבחה הגלום בנכסי פאנגאיה. בכוונתנו להמשיך ולהשקיע בקצב מואץ בנכסים אטרקטיביים בעלי פוטנציאל השבחה. לאחר שהקמנו תשתית לפעילות בפולין וביצענו שם עסקה ראשונה, אנו בוחנים בימים אלה עסקאות גדולות גם בקרואטיה, רומניה ובולגריה".

פאנגאיה נדל"ן מקבוצת קנדה- ישראל, פועלת בתחומי היזמות והנדל"ן המניב בשווקים באירופה. חברת אקסלנס-נשואה משמשת כעושה שוק במניות ובאיגרות החוב של החברה.

קבוצת קנדה ישראל עוסקת באיתור, רכישה ושיווק של נדל"ן בישראל, צפון אמריקה ואירופה. בשנה האחרונה השלימה הקבוצה עסקאות ענק בהן, רכישת מתחם "קאנטרי גלילות", בית הספר האמריקאי בכפר שמריהו, חטיבת קרקע של כ-300 דונם בבית דגן ומגדל Tower W במתחם "פארק צמרת" בצפון ת"א.