מגלוטראמפיה: מה תרצו לשתות, טראמפטיני או טראמפ אנד טוניק?

בהשקה לוודקה פרימיום של דונלד טראמפ הוטס הבקבוק במחלקה ראשונה, לווה בדוגמניות וכיכב במסיבה ראוותנית

מארז הבקבוקים הראשון של "וודקה טראמפ סופר פרימיום" נחת בשדה התעופה קנדי וירד מהמטוס בעזרתו של דייל לבוש טוקסידו, כיאה לנוסע במחלקה הראשונה. בשדה התעופה ליוותה את המארז להקת דוגמניות בהירות שיער, ואת דרכו למחסן המיוחד בלונג איילנד הוא עשה בליווי צמוד של שוטרים.

ה"מגלוטראמפיה" המשיכה גם במסיבת ההשקה הראוותנית שערך היזם וכוכב הטלוויזיה דונלד טראמפ בחודש שעבר, לוודקה טראמפ, בלובי של מגדלי טראמפ בשדרה החמישית, במנהטן. פסלי קרח מונומנטליים קישטו את החלל וברמנים מסוקסים עודדו את האורחים לשתות: "טראמפטיניס? טראמפ אנד טוניק?".

"אני לא שותה אלכוהול, ואני גאה בזה שאני לא שותה אלכוהול", הכריז טראמפ באירוע הנוצץ. אייל ההון חובב הרייטינג ידוע כמי ששומר על פיכחות תמידית ואף קרא בפומבי לעורכי הדין שרדפו את חברות הטבק, לצאת ולרדוף את חברות האלכוהול. האם לסמוך על טראמפ כשהוא מבטיח ש"וודקה טראמפ היא הוודקה פרימיום הטובה בעולם", זה לא כמו לסמוך על אימאם סוני שימליץ על בציר משובח? האם מישהו שלא צורך משהו יכול לייצר אותו? "אם אני לא הייתי עושה את זה, מישהו אחר היה עושה את זה", השיב טראמפ לעיתונאים הסקרניים שנכחו במקום.

איך לספר לטראמפ בעדינות שמישהו כבר עשה את זה? השחקן אד מק'מקון, המפיק המוזיקלי אד דימון, הראפר Jay-Z והמעצב האיטלקי רוברטו קאבאלי הם רק חלק ברשימה מפוארת של טייקונים גאוותנים שבחרו להנציח את שמם על וודקה. אפילו הגיטריסט המנוח ג'ימי הנדריקס זכה להפוך למותג וודקה, עם ההשקה של Hendrix Electric Vodka, במאי האחרון.

אז למה וודקה? כי זול ופשוט להכין אותה מצד אחד, וכי שוק צרכני הוודקה פרימיום לא מפסיק לגדול, מצד השני.

לפי המועצה למשקאות אלכוהול מזוקקים בארה"ב, למרות שקטגוריית הפרימיום אוחזת ב-23% במונחי מכירות, היא אחראית ליותר מ-44% מההכנסות. בניו יורק בלבד מוצעים למכירה קרוב ל-450 סוגים שונים של וודקה. לא מפתיע, אם כן, שגם יצרניות הוודקה שמחות להציג פנים מוכרות על המארז שלהן, במקום להיטמע בין שאר הבקבוקים השקופים.

טראמפ וודקה מיוצרת בהולנד, בשיתוף עם חברת המשקאותDrinks Americas Holdings. היא משווקת כ"וודקה הראויה לשם טראמפ" ונמכרת בבקבוק מוזהב שעוצב על ידי אמן הגרפיטי מילטון גלזר, שאחראי על יצירת הלוגו המיתולוגי "I (heart) NY". המחיר לבקבוק 1 ליטר עומד על 45 דולר. "