תביעה בסך 500 אלף שקל נגד אתר NRG בטענה להוצאת דיבה בטוקבק

בטוקבק שהופיע בכתבה על התפטרות סמנכ"ל התפעול וההפקה של ערוץ הספורט, שכי פרנץ, נכתב: "גם כשפרנץ פורש הוא מוציא כאילו לעצמו את העבודות ונהנה מהרווחים"

חברת מזמור הפקות הגישה הבוקר (ב') תביעה בסך 500 אלף שקל נגד אתר NRG של "מעריב ", בטענה להוצאת דיבה באמצעות טוקבק.

מכתב התביעה עולה, כי הטוקבק המדובר, שבינתיים הורד מהאתר, נכתב בתגובה לכתבה שהתפרסמה ב-30 ביולי 2006 תחת הכותרת: "תולה את הנעליים".

בכתבה סופר, כי "התפטר סמנכ"ל התפעול והפקה של ערוץ הספורט, שכי פרנץ, לאחר 16 שנות עבודה". לטענת החברה, בטוקבק האמור נכתב מאת "יודע דבר", כי "לפרנץ יש אחוזים במזמור הפקות, שהם הקבלן הראשי של ערוץ הספורט. הוא מוציא כאילו לעצמו את העבודות ונהנה מהרווחים. גם כשהוא פורש, הוא ממשיך להחזיק בזכויות ונהנה מהכסף בלי לעבוד קשה מדי".

בכתב התביעה נאמר, כי "הדברים המופיעים בפרסום אינם אמת, ויש בהם משום פגיעה קשה ובוטה בתובעת. כך בין היתר ניתן להבין מהפרסום, כי שכי פרנץ, המוזכר בפרסום, אשר היה, כאמור, סמנכ"ל תפעול של ערוץ הספורט והממונה על הזמנת ניידות שידור, העסיק את התובעת במסגרת הערוץ בשל תשלומי שוחד שקיבל ממנה, כביכול. דבר שלא היה מעולם".

לדברי עוה"ד דן חי, המייצג את התובעת, "לא ייתכן, כי בהיעדר חוק מוסדר, חברות האינטרנט בישראל יאפשרו לכל אדם לפרסם לשון הרע על חברו. הגיעה העת להטיל על חברות האינטרנט את האחריות לכל מה שמתפרסם באתריהם".

יצוין, כי תביעה דומה הוגשה לפני כחודשיים וחצי נגד אתר האינטרנט של "הארץ" על-ידי עו"ד שמעון דיסקין מירושלים, שהגיש לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת דיבה בסך 200 אלף שקל נגד הוצאת עיתון "הארץ". דיסקין טען, כי ב-23 ביוני השנה פורסמה באתר האינטרנט של העיתון סדרה של טוקבקים, שהתייחסו לטוקבק שהוא שלח לכתבה של יואל מרקוס "עין תחת עין", שהתפרסמה באתר.

לדברי דיסקין, בין היתר נטען בטוקבקים כי: "שמעון דיסקין, עו"ד מאפיוז שמבין ומפעיל רק כוח", כי הוא מתחזה לעורך דין וחסר השכלה וכי הוא "אוליגרך רוסי". לדברי התובע, הטוקבקים עוררו בו "תחושה קשה, תסכול, חוסר אונים, דאגה לשמו הטוב כעו"ד ולפרנסתו בעתיד".

במארס השנה פסק בית משפט השלום בירושלים, כי רק במקרים שבהם עשויה לקום אחריות פלילית, יש להגביל את חופש הביטוי של הגולש באינטרנט, ולתת לניזוק סעד בדמות חשיפת שמו של הגולש.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 67224/06) .