NDS מודיעה רשמית: רוכשת את הסטארט-אפ ג'נגו ב-107.5 מיליון דולר

17 מיליון דולר מסכום הרכישה מותנים בעמידה ביעדים בשנה שלאחר השלמת העסקה

ספקית הפתרונות לטלוויזיה דיגיטלית, NDS, הודיעה היום רשמית על רכישת הסטארט-אפ הישראלי ג'נגו (Jungo). הרכישה, שתתבצע תמורת 107.5 מיליון דולר במזומן, אמורה להסתיים ברבעון הראשון של 2007.

סכום הרכישה כולל 17 מיליון דולר כתלות לעמידה ביעדים בשנה שלאחר השלמת העסקה.

ג'נגו, שנוסדה ב-1998 ע"י עופר וילנסקי ודרי שרייבמן, פיתחה תוכנות להתקני תקשורת בבית הדיגיטלי (residential gateway). החברה מכרה את מוצריה לחברות כגון אינטל, שגם הייתה בין המשקיעים הראשונים בחברה בתחילת דרכה. ג'נגו, שהייתה רווחית ומכרה בתשעת החודשים האחרונים בכ-11.4 מיליון דולר, מפגינה צמיחה של כ-100%. התוכנה של החברה השתלבה בהתקני תקשורת אלחוטיים לבתים ומשרדים, נתבים לתקשורת בכבלים ועוד. בין הלקוחות הגדולים ניתן למנות את ענקיות ציוד התקשורת סיסקו, סימנס, Actiontec ואחרות. הרכישה מאפשרת ל-NDS לחזק את מיצובה בשוק המוצרים לאספקת שידורי טלוויזיה בפס רחב.

מכירת ג'נגו מהווה גם אקזיט מוצלח לקרנות ההון סיכון שהשקיעו בה. החברה גייסה סך של 17 מיליון דולר, מהקרנות IIRF, טלסופט, פרטק וכן מהקרנות של אינטל ואינפינרון. בנוסף, היו לחברה משקיעים מהחברות סיסקו, קונקסנט ו-Cipio. הקרנות שהשקיעו יקבלו על פי הסכומים שיעור החזר די גבוה על הכסף. עבור אינטל קפיטל ישראל, מדובר באקזיט חמישי השנה. קדמו לכך רכישת איידנטיפיי ע"י BMC, פסעבה ע"י PMC-Sierra, ג'יטקו ע"י מיקרוסופט, וטופיו ע"י נט-אפ.

לאחר השלמת העסקה, תמשיך ג'נגו לעבוד כיחידה נפרדת ב-NDS עם ההנהלה הקיימת. החברה תמשיך בפיתוח הטכנולוגיה שלה עם שיתוף פעולה קרוב עם NDS ולקוחותיה. וילנסקי: "אנחנו מאושרים מההצטרפות ל-NDS. ההצלחה של החברה הייתה בת ביצוע בגלל העובדים והיכולות שלהם".