קשת ורשת סירבו להצעת ביהמ"ש לפרסם את כתבי הזיכיון של מכרז ערוץ 2

הדיון התקיים בעקבות עתירת התנועה לחופש המידע * טלעד, שהפסידה במכרז, מתנגדת גם היא למסירת המידע; קב' כאן, לעומת זאת, מסכימה

זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, סירבו להצעת בית המשפט לפרסם את התחייבויותיהן בכתבי הזיכיון של מכרז ערוץ 2.

במהלך הדיון שהתקיים היום (ב') בבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, הוצע כי קשת ורשת יסכימו להחלטת הרשות השנייה לחשוף לציבור את התחייבויותיהן בכתבי הזיכיון של מכרז ערוץ 2. בנוסף, בית המשפט הציע לזכייניות למחוק את עתירתן כנגד חשיפת המידע לציבור.

הדיון התקיים בעקבות עתירה שהגישה בעניין התנועה לחופש המידע בעניין חשיפת התחייבויותיהן של קשת ורשת במכרז ערוץ 2.

כאמור, זכייניות ערוץ 2 סירבו להצעת בית המשפט, ודרשו כי המידע, הכולל סודות מסחריים, יישאר חסוי. התנועה לחופש המידע הסכימה שלא לחשוף את תיאורי התכניות, אלא אך ורק את שמות התכניות, נושא התכניות ומהותן.

עו"ד אילן יונש, המייצג את התנועה לחופש המידע, אמר בתום הדיון, כי "במשך שנה מאז שקיבלו את הזיכיון להפעיל את ערוץ 2, הזכייניות מנסות להתחמק ממחויבותן לחשוף לציבור את התחייבויותיהן ערב המכרז". בית המשפט צפוי לתת את פסק דינו בעניין בקרוב.

כאמור, כבר לפני כשנה עתרה התנועה לחופש המידע לבית המשפט בעניין חשיפת ההתחייבויות של קשת ורשת במרכז ערוץ 2. בנוסף דורשת התנועה לחשוף את חוות הדעת של היועצים החיצוניים, כפי שנמסרו לוועדת המכרז, וכן את פרוטוקול הדיונים. לאחר הגשתה הצטרפו לעתירה גם איגוד הבמאים ואיגוד התסריטאים.

התנועה לחופש המידע טוענת כי מדובר במידע השייך לציבור, וכי זכותו של הציבור לבחון האם הזכייניות עומדות בהתחייבויות שלקחו על עצמן ערב זכייתן במכרז, והאם הרשות השנייה מפקחת על מילוי התחייבויות אלה. "חשיבותה של העתירה גוברת נוכח הפרסומים האחרונים על בקשות למתן הקלות בתנאי הזיכיון מצידן של קשת ורשת, המתנגדות נחרצות למסירת המידע המבוקש", טוענים בתנועה.

יש לציין כי טלעד, שהפסידה במכרז, הביעה גם היא התנגדות למסירת המידע - בעוד שקבוצת כאן, אשר הפסידה גם היא, הסכימה למסור את המידע, זאת בניכוי סודותיה המסחריים המובהקים.

אי הסכמתה של טלעד לחשוף את ההתחייבויות כפי שהוצגו במכרז מלמד אולי על העובדה כי טלעד עדיין ממשיכה לעסוק בתחום הטלוויזיה, זאת באמצעות שיווק ערוצים לכבלים וללווין. מנגד, יש לזכור כי לטלעד אין כל מחויבויות כזכיינית בערוץ 2, ועדיין היא מסרבת לחשוף פרטים אודות התחייבויותיה במכרז.

מקשת נמסר בתגובה, כי "קשת נאותה לאפשר לרשות השניה לחשוף את מסמכי המכרז, שאינם כוללים סודות מסחריים".