בנק דיסקונט פותח קו אשראי של 100 מיליון אירו לג'י.טי.סי

הההסכם הוא ללקיחת הלוואות בסכום כולל של עד 100 מיליון אירו בשלוש השנים תמורת שיעבוד הפעילות בפולין * בין היתר תשתמש GTC בכספים למיחזור הלוואות בתנאים טובים יותר

ג'י.טי.סי , חברת הנדל"ן שבשליטת קרדן אן.וי , חתמה אתמול (ב') על הסכם ללקיחת הלוואות בסך כולל של 100 מיליון אירו מבנק דיסקונט במשך שלוש השנים הקרובות.

ההלוואות ינתנו ל-GTC כנגד שיעבוד מניות של החברה הבת הרשומה בפולין והנסחרת בבורסה לניירות ערך בוורשה.

ההלוואה תישא ריבית לפי ריבית גוש האירו בתוספת 1.8% לשנה והינה לתקופה של 14 שנה. קרן ההלוואה תפרע ב-10 תשלומים שנתיים שווים של הקרן, החל מתום השנה החמישית ועד לתום השנה הארבע עשרה והריבית תפרע בתשלומים חצי שנתיים, החל ממועד מתן ההלוואה.

בעיקבות ההסכם תומר בתחילת 2008 הלוואה בסך 24.8 מיליון אירו שכבר לקחה ג'י.טי.סי מדיסקונט בתחילת השנה הקודמת (1966). תנאי הלוואה זו ימשיכו כאמור לחול עד תום שנת 2007 ולאחר מכן יחולו עליה כל תנאי ההלוואה הנוכחית.

בנוסף לשיעבוד המניות התחייבה ג'י.טי.סי כלפי הבנק בהתחייבויות פיננסיות שונות בהן ושמירה על יחס מסוים בין ההון העצמי המוחשי לסך המאזן ובין שווי הנכסים לחוב זר. כמו כן התחייבה החברה לשמור על הון עצמי מינימלי של 87 מליון דולר.

ג'י.טי.סי מסרה בנוסף כי בכוונתה להשתמש בכספי ההלוואה בעיקר לצורך מיחזור בתנאים טובים יותר של הלוואות קודמות שלוותה וכן לצורך הרחבת עסקיה.