ביהמ"ש קנס את חברת דן - כיוון שנוסע שילם מחיר גבוה יותר לאחר שאזלו הכרטיסיות

ביהמ"ש השלום הטיל קנס של 1,000 שקל על דן, ואולם המחוזי קבע כי הקנס שהושת נופל ב-30% משיעור הקנס המקובל בעבירה זו

בית המשפט המחוזי בת"א החמיר בשיעור הקנס שהושת על חברת דן והטיל עליה קנס של 3,000 שקל. זאת, בגין הרשעתה לפי הודאתה בעבירה של אי מכירת כרטיסיות לנוסע, שנאלץ, לכן, לשלם מחיר גבוה יותר. לפי כתב האישום, נוסע שביקש לקנות כרטיסייה רגילה מנהג האוטובוס בקו שירות מספר 8 בת"א - נענה על-ידי הנהג כי נגמרו לו הכרטיסיות, והנוסע נאלץ לקנות כרטיס רגיל.

ביהמ"ש השלום הטיל קנס של 1,000 שקל על דן, ואולם שופט המחוזי ד"ר עודד מודריק קבע כי הקנס שהושת נופל ב-30% משיעור הקנס המקובל בעבירה זו.

לדברי השופט, הוא אינו יכול לקבל את טענת דן, לפיה החברה עושה פעולות רבות כדי לדאוג לכך שלנהגים יהיו כרטיסיות למכירה. "העובדה שהנוסע נאלץ לשלם מחיר גבוה יותר עבור הנסיעה, במקום ליהנות ממחיר מוזל הנובע מרכישת כרטיסייה, נראית חמורה, שכן בדרך כלל ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית אינו ציבור חזק מבחינה כלכלית, ועבורו דין פרוטה כדין מאה ואפילו הרבה יותר", קבע.

השופט ציין כי השאלה אינה אם דן יצאה ידי חובתה בעניין זה. לדבריו, דן לא הואשמה בהזנחת הסוגייה, אלא היא נושאת על גבה כבעלת הרישיון בקו את מחדלו של הקו. לדבריו, אם חפצים אנו שנהגים לא יזניחו את מחויבותם, אין מנוס אלא לענוש את בעל הקו בעונש משמעותי יותר. (ע.פ 70385/06).