מנכ"ל האוצר לשעבר, שמואל סלבין: "מצא נראה לי איש הגון; ההר הזה לא יוליד אפילו עכברון"

עם זאת, סלבין מדגיש כי משרד האוצר סובל כיום ממשבר מנהיגותי וניהולי: "אם משרד האוצר יהיה חלש - כלכלת ישאל תשלם ביוקר"

"לפי ההכרות שלי עם מנהל רשות המיסים, ג'קי מצא, הוא נראה לי איש הגון מאוד. יש לי הרגשה עמומה שההר הזה לא יוליד אפילו עכברון קטן", כך אמר מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שמואל סלבין, ביום העיון השנתי של אגף התקציבים המוקדש לזכרם של עובדי האגף אשר נפלו במלחמת יום הכיפורים.

עם זאת, סלבין מדגיש כי משרד האוצר, המשרד החשוב ביותר למערכת ניהול המדינה, סובל כיום ממשבר מנהיגותי וניהולי. "כאשר רואים ושומעים את הסיפור של החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, וגם את הסיפור של הממונה על השכר אלי כהן, שלפי הדיווחים הדרג הפוליטי עקף אותו, ועכשיו הסיפור הזה עם רשות המיסים. כל הסיפורים האלה מחלישים מאוד את משרד האוצר" אמר.

סלבין הוסיף, כי מדינת ישראל חייבת משרד אוצר חזק, כי אם משרד האוצר יהיה חלש - בסופו של דבר כלכלת ישאל תשלם ביוקר, ובסופו של דבר זה יפגע גם בכיסי האזרחים.

סגן הממונה על התקציבים לשעבר, אמנון נוייבך, אמר על הפרשה ברשות המיסים: "זה לא יום שמח לראות את נציב מס הכנסה מובל לחקירה. זה לא כבוד גדול למדינת ישראל".

נוייבך הוסיף, כי לא הכל פרפקט ותמיד יש מה לתקן. לדעתו, הצורך להשקיע בביטחון בעקבות מלחמת לבנון השנייה גורם להסטה של מקורות לתקציב הביטחון במקום לחינוך וחברה. "הבעיה הכי גדולה שלנו זה החינוך. עושים פשע שלא משקיעים יותר מאמצים ומשאבים בחינוך. רק דרך החינוך ניתן יהיה לצמצם את הפערים. זה הפתרון האמיתי, ולא תשלומי העברה.

נוייבך אמר, כי מצב המשק הישראלי מצויין, וכי היו לנו הישגים גדולים. הביצועים של המשק הם לא נורמאליים. נוייבך ציין, כי רק לפני 20-25 שנה החשב הכללי במשרד האוצר היה מחפש כל חודש איך לדווח על יתרות מט"ח של מיליארד דולר. ממצב של משק שהמט"ח והגרעון היו הרעה החולה, הטראומה של כל הכלכלנים, אנחנו נמצאים היום עם עודף עצום במאזן תשלומים ועם יתרות מט"ח גדולות, והשקל מתייסף מול הדולר. כיום מחפשים דרכים איך להחליש את השקל. עוד הוסיף כי למרות המלחמה בלבנון, המשק גילה עוצמות בלתי רגילות.